om randstad.

Med över 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom bemanning, rekrytering och HR-lösningar. Målsättningen är att bidra till en bättre arbetsmarknad, detta genom att hitta rätt matchning mellan företag och arbetssökande. Detta sammanfattas med bolagets mission – shaping the world of work.

Den 1 juli tillträder Inge Dijkstra tjänsten som Sverige-vd för Randstad, världsledande inom rekrytering och bemanning.

- Jag ser mycket fram emot att ta mig an uppdraget som vd för Randstad i Sverige. Bolaget befinner sig i en expansiv och spännande fas, och det känns både roligt och viktigt att kunna bidra och göra en positiv skillnad för den svenska arbetsmarknaden, säger Inge.

Randstad har närmare 600 000 anställda globalt med kontor i 38 länder. Även i Sverige är bolaget en ledande aktör inom branschen. Enligt branschorganisationen Kompetensföretagens statistik för helåret 2020 är Randstad marknadsledare före Manpower och Academic Work.

image_20210317_085803

Inge kommer närmast från tjänsten som Director för de två största affärsområdena inom Randstad Sverige, Staffing och Inhouse, som hon haft sedan 2020. Dessförinnan kommer hon från rollen som Director för Randstad HR Solutions i Nederländerna, landets ledande bolag inom omställning och outplacement. Sedan 1998 har har hon haft flertalet olika befattningar inom Randstad i Nederländerna och har en gedigen erfarenhet från kompetensbranschen.

- Jag tror på att alla människor har en plats på arbetsmarknaden och att de kan uppnå sin fulla potential i rätt kontext och när de får rätt möjligheter. Jag är stolt över att Randstad bidrar till just det och att vårt arbete spelar en viktig roll i att främja en trygg och rättvis arbetsmarknad, säger Inge.

I samband med att hon tillträder vd-tjänsten flyttar Inge till Sverige, efter att i sin tidigare befattning ha rest från Nederländerna.

- Med sin långa branscherfarenhet och ovärderliga kunskap inom området är Inge helt rätt person för rollen. Vi är mycket glada att hon antagit det här uppdraget och ser fram emot den resa vi har framför oss, säger Camilla Campelo, hr-direktör för Randstad i Sverige.

Randstads tidigare vd Ton Hopmans har beslutat att gå i pension efter en lång och framgångsrik karriär inom kompetensbranschen.

kontakt

Sanne Jakobsen