AFRY är den mest attraktiva arbetsgivaren bland IT- och teknikkonsulterna i Sverige. På en andraplats kommer WSP följt av CGI. Det visar rekryterings- och bemanningsföretaget Randstads årliga Employer Brand Research som bygger på intervjuer med över 4 300 svenskar.

För andra året i rad är musiktjänsten Spotify den mest attraktiva arbetsgivaren enligt svenska folket, följt av möbeltillverkaren Ikea och public service-bolaget Sveriges Television. Den mest attraktiva arbetsgivaren bland IT- och teknikkonsulterna är AFRY som även placerar sig på plats nummer fem bland samtliga 150 arbetsgivare i studien. AFRY rankas framför allt högt inom kriterierna intressanta arbetsuppgifter och bra lön och förmåner.

– AFRY har placerat sig högt i vår undersökning under flera år och har skapat en särställning bland konsultföretagen, säger Catrine Jack, employer branding-expert på Randstad.

På en andraplats bland IT- och teknikkonsulterna hamnar den globala teknikkonsulten WSP  följt av CGI.

Sveriges mest attraktiva IT- och teknikkonsulter 2023:

1. AFRY
  2. WSP
  3. CGI
  4. Combitech
  5. Atea
  6. Tyréns
  7. Tieto
  8. Sweco

Sveriges mest attraktiva arbetsgivare 2023:

1. Spotify (1)
  3. Sveriges Television (5)
  4. Försvarets materielverk (ny)
  5. AFRY (4)
  6. Epiroc (ny)
  8. Försvarsmakten (ny)
  10. EY (ny)
illustration av en hand som håller i ett diagram

hela rapporten av randstad employer brand research 2023 kan du ladda ner här.

om randstad employer brand research

Världens mest omfattande oberoende undersökning inom employer branding, utförd av Kantar TNS på uppdrag av Randstad. Totalt djupintervjuas närmare 163 000 personer i 32 länder om sin inställning till landets 150 största arbetsgivare, sett till antalet anställda. I Sverige har ett representativt urval om 4326 respondenter intervjuats om vad de värdesätter hos en arbetsgivare.  Läs mer om randstad employer brand research här.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom bemanning, rekrytering och HR-tjänster. Målsättningen är att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden, detta genom att se potentialen i människor och därmed hitta rätt matchning mellan företag och arbetssökande. Genom att kombinera sin passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper Randstad människor och företag att uppnå deras fulla potential. De kallar det Human Forward. För mer information, besök www.randstad.se