om randstad.

2020-06-30 | I rådande pandemi är en av rekommendationerna att undvika offentliga beröringspunkter. Därför implementerar bemannings- och rekryteringsföretaget Randstad nu ett kontaktfritt besökssystem för att erbjuda en säkrare miljö för kunder, kandidater, medarbetare och leverantörer.

Det nya besökssystemet, som Randstad implementerade i juni 2020, är utvecklat och ägs av det amerikanska bolaget Greetly, en ledande aktör inom lösningar för besökshantering. Greetly’s no-touch-system är världens första i sitt slag och tillåter besökare att initiera och slutföra incheckningsprocessen med sina egna smartphones, utan att behöva ladda ner några ytterligare appar eller vidröra en tredjepartsskärm.

Traditionella besökssystem körs vanligtvis från surfplattor i en kiosk och orsakar potentiell risk för överföring av smitta, eftersom besökare måste vidröra skärmen. Även om skärmen rengörs kan riskfrihet inte garanteras.

Greetly utgår från en välkomstskärm som placerats ut i receptionen och visar en QR-kod eller möjligheten att få en sms-kod (båda unika för den specifika arbetsplatsen) för att initiera incheckningsprocessen. Besökare kan sedan slutföra hela incheckningen, inklusive att hitta och välja sin besöksmottagare och ange nödvändig information om sig själva. När processen är klar meddelas besöksmottagaren.

- Säkerhet är alltid vår främsta prioritering, inte minst i rådande tider med Covid-19. Med hjälp av ny teknik kan vi nu erbjuda våra besökare en trygg och säker in- och utcheckning, vilket har varit en viktig satsning för oss på Randstad, säger Mikael Estenthal, CIO på Randstad Sverige.

I och med rådande pandemi gjorde Greetly en stor intern satsning för att utveckla det nya systemet och hjälpa företag världen över att kunna erbjuda en säker och hälsosam besökshantering. Planerna om utvecklingen av systemet tillkännagavs i april 2020, tillsammans med en försäkran om att lösningen skulle vara redo för bruk i juni samma år.

- I dessa osäkra tider när människor är bekymrade för sin hälsa och säkerhet gjorde vi en mycket stor intern ansträngning för att snabba på vår produktutveckling och säkerställa att vårt nya verktyg skulle finnas tillgängligt i juni 2020, säger Dave Milliken, grundare av Greetly.

Med över 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom bemanning, rekrytering och HR-lösningar. Målsättningen är att bidra till en bättre arbetsmarknad, detta genom att hitta rätt matchning mellan företag och arbetssökande. Detta sammanfattas med bolagets mission – shaping the world of work. För mer information, besök https://www.randstad.se/

om greetly

Greetly är det enda helt anpassningsbara besökssystemet med kundföretag och SMB-klienter över hela världen. Greetly's digitala receptionist-app, nu tillgänglig som det första kontaktfria alternativet på marknaden, har resulterat i betydande tids- och kostnadsbesparingar för företag runt om i världen. Teknologin kan brandas och anpassas efter de unika behoven i varje arbetsmiljö. Greetlys lösningar används av flera stora varumärken, inklusive DHL, Dallas Cowboys, Office Evolution, Randstad och USA:s flygvapen. Företaget utsågs 2020 till ett nyckelföretag inom besökshantering av QY Research. För mer information, besök https://www.greetly.com/

kontakt