”Allt det här kan bli ditt” är namnet på Randstads positioneringskampanj som startar den här veckan och fortsätter hela 2017. Kampanjen som tagits fram tillsammans med Forsman & Bodenfors går ut brett i TV, Display Online och sociala medier.

- Jobbet är en plats där vi lever en stor del av våra liv. Många träffar sina kollegor mer än vad man träffar sin partner. Vi vill förmedla att jobbet innebär så mycket mer än vilka arbetsuppgifter som står i anställningskontraktet. Ett nytt jobb innebär början till en resa att få utveckla den potential vi alla bär inom oss, säger Yvonne Dahlberg, Head of Brand & Communication på Randstad i Sverige.

Positioneringskampanjen är en uppföljning av namnbyteskampanjen i november-december 2016 då Proffice bytte namn till Randstad.

-Randstad är världens nästa största HR-serviceföretag. Än så länge har vi inte så stor kännedom på den svenska marknaden och syftet med kampanjen är naturligtvis både att bygga kännedom kring vilka vi är och vad vi erbjuder, säger Yvonne Dahlberg och fortsätter:

-Arbetsmiljön är avgörande för hur man trivs och utvecklas på jobbet. Randstads senaste Employer BrandResarch visar att 61 procent av svenskarna tycker att en trevlig arbetsmiljö är den viktigaste faktorn när man utvärderar ett jobb. Att bli en del av ett sammanhang på jobbet är viktigt och det är det vi har utgått ifrån i vår kommunikation.

Kampanjen sträcker sig över hela 2017 och kommer att visas i TV, Display Online och sociala medier. Den är framtagen för den svenska och norska marknaden av Forsman & Bodenfors.

-Vi ville göra kommunikation som man blir glad av och tog fasta på alla små detaljer som en dag på jobbet faktiskt består av. Det kändes kul att inte utgå från hur trött man är på sitt nuvarande jobb utan fokusera på hur kul det kan bli på nästa, säger Lina Engler, projektledare på Forsman & Bodenfors.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom bemanning, rekrytering och HR-lösningar. Målsättningen är att bidra till en bättre arbetsmarknad, detta genom att hitta rätt matchning mellan företag och arbetssökande. Detta sammanfattas med bolagets mission – shaping the world of work.