Vill du vara en del av ett dynamiskt team och arbeta med att effektivisera och förbättra den dagliga logistik- och serviceverksamheten? NG Nordic söker en engagerad och driven Supply Chain Specialist till vår anläggning i Norrsundet. Här får du möjlighet att arbeta som spindeln i nätet i en viktig del av vår cirkulära kedja.
Rollen som Supply Chain specialist är en del av vår Supply Chain avdelning där vi är fyra kollegor som väntar på dig. Samtliga medarbetare uppmuntras att vara delaktiga, tycka till och komma med nya idéer för att skapa bättre arbetsmetoder. Vi uppnår våra mål genom en kultur av öppenhet. Med ömsesidigt förtroende, tro på människor och omsorg om allas välbefinnande uppnår vi ännu bättre resultat.
Som Supply Chain specialist arbetar du mot ett brett nätverk av interna och externa kontakter i hela Norden och även internationellt. Du driver dina ärenden självständigt samtidigt som du är medlem av ett team med gemensamma mål.
Dina viktigaste uppgifter är:
- Transportledning
- Skapa transportdokumentation.
- Följa upp transportkostnader och tidtabeller.
- Samarbeta med övriga funktioner såsom sälj, planering och produktionsverksamhet.
- Löpande kontakt med kunder och transportörer samt interna och externa kontakter.
- Kontering och debitering
- Övriga administrativa ärenden.
Hos oss får du möjligheten att växa personligen i en utvecklande roll. Här är du länken mellan våra avdelningar inom NG Nordic och mellan kund och transportör. Du har stor möjlighet att arbeta självständigt med eget ansvar. För oss är det viktigt med god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som:
- Har arbetat med transportledning tidigare.
- Har fallenhet för service och drivs av att lösa kundens behov men också av att lösa den ultimata transporten.
- Talar och skriver svenska och engelska obehindrat då båda språken används i rollen.
- Har en logistikutbildning alternativt att liknande kunskap tillskansats genom arbetslivserfarenhet.
- God systemkunskap som tex MS Office och särskilt Excel.
Meriterande är om du:
- Har arbetat inom logistikbranschen med bakgrund i avfall- och återvinningsbranschen.
- Har erfarenhet av verksamhetsutveckling och/eller systemutveckling.
- Har arbetat med sjötransport eller utlandstransport.
Vi kommer att värdesätta dina personliga egenskaper så som att du är:
- Service- och samarbetsinriktad
- Lösningsorienterad och flexibel.
- Noggrann och kvalitetsmedveten.
- Förmåga att fatta beslut och arbeta självständigt.
- Gillar att ständigt hitta förbättringar.
Denna roll utgår från vårt kontor i Norrsundet, men självklart finns det möjlighet att arbeta hemifrån också. Tjänsten är tillsvidareanställning, heltid 100% måndag-fredag, med tillsättning enligt överenskommelse.
I denna rekrytering samarbetar NG Nordic Sweden AB med Randstad AB. Vi frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta rekryteringskonsult Pernilla Keusch, pernilla.keusch@randstad.se .
Eftersom vi är i en efterlängtad sommar med semestertider är ansökningstiden lång. Du ansöker på www.randstad.se, innan 5 augusti 2025. Observera: För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt behöver du bifoga ditt CV i din ansökan. Önskar du även skicka med ett personligt brev eller annan kompletterande information kring din ansökan ber vi dig lägga med det i samma dokument, t.ex. som en inledning på ditt CV.
För både NG Nordic och Randstad är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
...