Gavlegårdarna söker kundassistent till Kundcentrum. Brinner du för service, har flerårig erfarenhet av att arbeta med kunden i fokus och har administrativ vana kan du vara den vi söker.
Kundcentrum på Gavlegårdarna är indelat i två grupper – kundservice och bostadsuthyrning. På kundservice är vi 16 medarbetare och det är den gruppen du ...
kommer att tillhöra. Kundcentrum är en serviceorganisation och våra kunders ”en väg in” till Gavlegårdarna. Med vår kunskap och goda service löser vi kundens direkta behov och vi vill att själva mötet med oss ska få människor att må bättre, därför menar vi att ett gott bemötande gör skillnad.
Som kundassistent har du daglig kontakt med våra kunder, via telefon, via chatt/mail och i reception. Det är ett omväxlande arbete där du som tycker om att jobba med service och har ett brinnande intresse för att hjälpa människor kommer trivas.
På ett välkomnande, omtänksamt och mänskligt sätt tar du emot våra kunders ärenden och löser det inom ramen för de rutiner och processer som gäller. Det är du som ger rätt service, vid rätt tillfälle och på rätt sätt till alla du möter. För oss handlar det om tillgänglighet, service och kommunikation. Vi vill vara personliga och se till alla våra kunders egna behov.
Gavlegårdarna är ett av Sveriges största bostadsbolag inom allmännyttan. Var tredje Gävlebo bor i våra bostäder, som finns spridda över hela kommunen. Vi som jobbar här drivs alla av bolagets vision – Känn dig hemma. Det innebär att hyresgäster och medarbetare, men också Gävles invånare, ska trivas med och hos oss.
Vi söker dig som tycker om människor och har flerårig erfarenhet av att jobba i en serviceinriktad roll. Då vi arbetar i flera olika system har du datavana och ser dig själv som en god administratör. Har du även erfarenhet av bostadsbranschen så är det fördelaktigt men inget krav.
Vi ser att du som söker har gymnasieutbildning eller motsvarande erfarenhet som vi som arbetsgivare bedömer likvärdig, har B-körkort och kan uttrycka dig tydligt i tal och text i både svenska och engelska.
Då du kommer att ha mycket kontakt med våra kunder vill vi att du är bra på att kommunicera, lyssna och visa empati. Du utstrålar glädje, enkelhet och engagemang i kundmötet.
För att lyckas i rollen är du öppen och positiv som person och du tycker om att arbeta i grupp eftersom samarbete är a och o. Du är ansvarstagande och kan självständigt se vilket arbete som bör utföras.