Randstad Sverige och Zenuity har slutit ett nytt avtal om bemanning och rekrytering. Zenuitys affärsidé är att utveckla framtidens självkörande fordon med hjälp av spjutspetsteknik.

-Det är stimulerande och väldigt roligt att få vara med på Zenuitys resa som precis har startat. Vi ser verkligen fram emot att få bidra med personal; framförallt inom IT, ingenjörer och administratörer, säger Marcus Antonsson, Business Solutions Manager, Randstad Sverige.

Att utveckla mjukvara för självkörande fordon är inte science fiction utan snart verklighet. Zenuity startade i mitten av april och är ett joint venture mellan Volvo Cars och bilsäkerhetsföretaget Autoliv. 200 personer jobbar redan för Zenuity i Göteborg och ytterligare 100 på kontoren i Detroit och München. Zenuity ska växa till över 600 anställda inom det närmaste året.

- Behovet av personal är stort liksom intresset för att jobba för Zenuity. Randstad och Dfind-bolagen är i full färd med att anställa och rekrytera medarbetare till detta spännande bolag. Vi välkomnar fler ansökningar, säger Marcus Antonsson.

För mer information, kontakta Marcus Antonsson, Business Solutions Manager, Group Sales, Randstad Sverige, marcus.antonsson@randstad.se, +46 736 33 50 90.