– Randstad står för en arbetsmarknad fri från diskriminering. Vi lever i en orolig värld och många upplever en utsatthet på arbetsmarknaden. Därför är det viktigare än någonsin för Randstad att delta i årets Pride-vecka i Stockholm, säger Anki Elken, chef för public affairs och hållbarhet på Randstad Sverige.

Även i år samarbetar Randstad med Arbetsförmedlingen under Pride-veckan och bjuder in till rekryteringträff hos Arbetsförmedlingen i Stockholm Citys lokaler på Tunnelgatan klockan 14 den 3 augusti.

– Vi välkomnar alla till vår rekryteringsträff. Vi har massor av spännande jobb och hoppas på stort intresse!, säger Martin Sjögren, teamledare Central Sourcing på Randstad Sverige.

martin-sjogren-pride-2017.jpg

– Gensvaret var fantastiskt förra året och vi hoppas förstås på samma tillströmning av arbetssökande också i år. Rekryteringsträffen fortsätter under eftermiddagen fram till klockan 18 i Pride Park som finns på Östermalms IP, säger Martin Sjögren. Innan rekryteringsträffen finns också möjlighet att lyssna till Martin Sjögren och övriga paneldeltagare i ett samtal i hörsalen i Stockholms Kulturhus om rekrytering och villkoren för HBTQ-personer på arbetsmarknaden. Panelsamtalet börjar klockan 12 och inleds av Arbetsförmedlingens generaldirektör Mikael Sjöberg.

– Randstad är en del av arbetsmarknadens Grupp 8-rörelse. Initiativet startade under Almedalsveckan och bygger på ett av FN:s 17 globala mål för hållbar utveckling, Mål 8, som verkar för en inkluderande och långsiktigt hållbar ekonomiskt tillväxt, full och produktiv sysselsättning med anständiga arbetsvillkor för alla.

– Nu fortsätter vi under Pride-veckan och för en dialog med företagsledare, opinionsbildare och representanter för det civila samhället för att komma med förslag och driva på arbetet med Mål 8, avslutar Anki Elken.

För mer information kontakta:
Anki Elken, chef för public affairs och hållbarhet på Randstad Sverige, +46 70 23 18 214, anki.elken@randstad.se eller
Martin Sjögren, teamledare Central Sourcing på Randstad Sverige, +46 73 43 41 29, martin.sjogren@randstad.se

Om Randstad
Randstad i Sverige är en del av den internationella koncernen Randstad Group. Randstad förmedlar varje
dag arbeten till 600 000 människor i hela världen. Vi finns representerade i 39 länder och har 4 800
kontor i Europa, Nord- och Sydamerika och i Asien.