Johan Lagercrantz har utsetts till ny VD för Randstad Sverige.

– Det ska bli fantastiskt roligt att bli en del av Randstad. Ett företag som gör skillnad på både den svenska och globala arbetsmarknaden, säger Johan Lagercrantz.

Han återvänder till en bransch han känner väl sedan tidigare efter åren som VD för bemanningsföretaget Komet och därefter som VD för Proffice Industrial and Logistics AB fram till 2015 då han flyttade till USA med sin familj.

Johan Lagercrantz har studerat maskinteknik vid Kungliga Tekniska Högskolan i Stockholm och företagsjuridik och statistik vid Stockholms universitet. Han har haft flera försäljnings- och marknadsföringspositioner inom telekom och startade sin karriär på ett av Sveriges första onlineföretag som senare förvärvades av numera Randstad-ägda Monster.

johan_lagercrantz.jpg

– Randstads köp av Proffice var enligt mig en "perfect match" och jag kan inte tänka mig ett mer spännande och utmanande jobb än min nya roll som VD för Randstad Sverige, säger Johan Lagercrantz.

– Jag ser stor utvecklingspotential i vår bransch. Genom att kombinera innovativ teknik tillsammans med vårt personliga kunnande är jag övertygad om att vi kan utveckla hållbara lösningar som tillgodoser behoven för kandidater, kunder och samhället i stort. För mig är just Randstad det företag som kan göra skillnad och jag ser fram emot att realisera detta tillsammans med mina nya kollegor.

– Johan är en ambitiös försäljnings- och resultatdriven ledare. Han kombinerar sin ledarförmåga med en djup förståelse för marknaden och våra kunder. Det känns mycket bra att välkomna Johan till Randstad, säger Paul van de Kerkhof, styrelseordförande för Randstad Nordics.

Johan Lagercrantz tillträder sin tjänst den 26 oktober.

För mer information, kontakta:
Paul van de Kerkhof, Chairman Randstad Nordics, paul.van.de.kerkhof@randstadholding.com
Hanna Ström, Head of Brand & Communications, hanna.strom@randstad.se +46 733 434528

Om Randstad
Randstad i Sverige, där Randstad, Dfind och Antenn ingår, är en del av den internationella koncernen Randstad Group. Randstad förmedlar varje dag arbeten till 600 000 människor i hela världen. Vi finns representerade i 39 länder och har 4 800 kontor i Europa, Nord- och Sydamerika och i Asien.