Är du en vass och självgående second Line supporttekniker som vill bli en nyckelspelare i en dynamisk M365-miljö? Ett ledande sportföretag söker nu, i samarbete med en specialistpartner inom bemanning/rekrytering, en erfaren tekniker som kan ta ett stort eget ansvar och trivs i en miljö som servar både kontor och distributionsverksamhet.
Du kommer att vara en second line supporttekniker som självständigt driver, felsöker och löser komplexa ärenden innan plattformsteamet behöver involveras. Rollen innebär att vara en pragmatisk partner till verksamheten, där du ser till att tekniken fungerar smidigt för alla slutanvändare.
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet och kunskap inom:
- M365-miljön: Omfattande kunskap om Office-applikationerna, Teams, OneDrive, SharePoint, etc.
- Identitetshantering: Erfarenhet av både Entra ID och on-prem AD.
- Klienthantering och felsökning: Förmåga att självständigt hantera och avhjälpa fel på Windows-klienter, Mac-klienter, iPads och Android-plattor.
- Nätverk och Periferi: Goda kunskaper inom felsökning av skrivare och vanligare nätverksproblem.