Som HR-support blir du en viktig kontaktpunkt för medarbetare, HR Business Partners och chefer i HR-relaterade frågor. Du svarar på frågor via telefon och e-post och vägleder våra medarbetare i olika personalärenden – allt från policies och rutiner till löne- och förmånsfrågor.
En del av ditt uppdrag blir också att bidra till förbättring av våra interna system, och du är delaktig i att utveckla självbetjäningslösningar såsom intranät och HR-portaler, där anställda enkelt kan hitta information, uppdatera personuppgifter och ta del av HR-processer.
Rollen innebär att vara:
- första kontakt för HR-relaterade ärenden via mail och telefon
- stöd till chefer och medarbetare inom personaladministration
- hjälpa till att utveckla och uppdatera självbetjäningsportaler och intranät
- publicera HR-relaterat innehåll och kommunikation
- säkerställa att policies, riktlinjer och HR-data är korrekt och uppdaterad
Vill du vara med och forma framtidens HR-stöd i en global organisation? Då vill vi gärna höra från dig! Skicka in din ansökan redan idag – urval sker löpande.