VTG Entreprenad och Reaxcer har gått samman och bildat det nya bolaget Axavia. Med över 1 000 fordon och 4 000 engagerade medarbetare blir Axavia en stark aktör inom logistik- och entreprenadtjänster i mellannorrland. Nu är det dags för oss att hitta vår nya försäljnings- och marknadschef. Du kommer att få vara med och driva Axavias tillväxt  ...
 genom att utveckla en modern och kundnära försäljnings- och marknadsorganisation som stärker bolagets position som ledande aktör inom logistik- och entreprenadtjänster.
Axavia är ett nytt bolag, men bygger på decennier av erfarenhet. Vi har vuxit fram genom sammanslagningen av Reaxcer och VTG, två starka och lokalt förankrade företag i Jämtland och Västernorrland. Tillsammans är vi 300 delägare som sysselsätter nästan 4 000 personer inom logistik, maskin, entreprenad och materialförsörjning. Vår styrka ligger i kombinationen av lokal närvaro, stark gemenskap och stor kapacitet. Med strategiskt placerade täkter, egna fordon och kunniga människor löser vi det mesta, stort som smått. Namnet Axavia är sammansatt av två betydelser: ”Axla”, som i att axla ett ansvar, och ”via”, det latinska ordet för väg, en symbol för både riktning, rörelse och transport.
Som försäljnings- och marknadschef kommer du att utveckla och implementera en integrerad försäljnings- och marknadsstrategi. Du kommer att leda och utveckla ett team på 10 personer av säljare, marknadsförare och kundansvariga och ni tillsammans kommer att säkerställa att varumärket Axavia är tydligt och relevant på marknaden. 
I den här spännande rollen kommer du att identifiera och bearbeta nya affärsmöjligheter, både inom offentlig och privat sektor. Du har lätt att etablera långsiktiga kundrelationer med nyckelkunder inom bygg, infrastruktur, energi och kommunal verksamhet. Du har god samarbetsförmåga, kan och gillar att jobba med processstyrda organisationer och du trivs i ett rörligt arbete där den ena dagen inte är den andra lik.  Du kommer att ansvara för extern kommunikation, kampanjer och sociala medier och vi ser gärna att du har erfarenhet att ha implementerat och optimerat CRM-system och digitala verktyg för försäljning och marknadsföring.
För att klara det här jobbet och trivas på lång sikt tror vi att du är strategisk och affärsorienterad med starkt driv. Du har en analytisk förmåga och kan omsätta data till handling. Du är kommunikativ och relationsskapande med en ledarstil som inspirerar, engagerar och bygger kultur. 
Nu har du möjlighet att göra skillnad för Axavia och för dig i din egen karriär. Placering är på något av våra kontor i Jämtland, Härjedalen och Västernorrland. Tillträde enligt överenskommelse. Du har inga problem med resor i länen och du har möjlighet till förmånsbil.
I denna rekrytering samarbetar Axavia Sverige AB med Randstad AB. Vid frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta rekryteringskonsult Pernilla Keusch, pernilla.keusch@randstad.se . Vi ser fram emot att ta emot din ansökan senast 24 november. 
För Randstad är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt behöver du bifoga ditt CV i din ansökan. Önskar du även skicka med ett personligt brev eller annan kompletterande information kring din ansökan ber vi dig lägga med det i samma dokument, t.ex. som en inledning på ditt CV.