locka de bästa talangerna med ett starkt employer brand.

Tillsammans med undersökningsföretaget Kantar Sifo genomför vi årligen världens mest omfattande employer branding-undersökning. Randstad Employer Brand Research ger dig insikterna som du behöver för att lyckas attrahera och behålla de rätta talangerna.

ladda ner rapporten

bygg ett starkt employer brand

För att lyckas attrahera de rätta talangerna behöver du veta vad som driver och motiverar de personer du vill anställa. Du behöver dessutom veta hur du ska lyfta de kvaliteterna i ditt varumärke.

Vår årliga Randstad Employer Brand Research djupdyker i arbetstagares drivkrafter och preferenser för att få kunskap om vad svenskarna anser vara viktigast i valet av arbetsgivare.

ladda ner rapporten

vår undersökning

utförts i 17 år

30 länder deltar

160 000 respondenter

5 495 undersökta företag

vad som attraherar talangerna

Våra employer branding-undersökningar tar tempen på arbetstagares preferenser i 30 länder världen över. Ta del av  vår globala undersökning för att veta vad arbetstagare i olika länder motiveras av, djupdyk i vad svenska folket värdesätter hos en arbetsgivare, eller hur olika branscher står sig i dagens konkurrensutsatta arbetsmarknad.

se alla rapporter

trophy.jpg

vilka är de mest attraktiva arbetsgivarna?

Baserat på vår undersökning utser vi de mest attraktiva arbetsgivarna i Sverige och delar ut Randstad Award till det företag som rankas högst. Utnämningen är grundad på ett representativt urval av respondenter i Sverige och deras preferenser.

 

se 2018 års vinnare

vad som attraherar talangerna

Våra employer branding-undersökningar tar tempen på arbetstagares preferenser i 30 länder världen över. Ta del av  vår globala undersökning för att veta vad arbetstagare i olika länder motiveras av, djupdyk i vad svenska folket värdesätter hos en arbetsgivare, eller hur olika branscher står sig i dagens konkurrensutsatta arbetsmarknad.

se alla rapporter

workforce360

  • employer brand research 2018 ”En stor andel kandidater efterfrågar faktorer som en liten andel svenska företag erbjuder. Det betyder att det finns goda möjligheter för de företag som vågar tänka nytt”, menar Larissa Hällefors, account director på Kantar Sifo, som har arbetat med rapporten Randstad employer brand research.
  • viktigt med en social arbetsplats. En social arbetsplats med trivsam atmosfär är något som prioriteras högt bland kandidater. Det aktivitetsbaserade kontoret har därför blivit ett sätt för arbetsgivare att konkurrera om de främsta talangerna.
  • trivsam arbetsmiljö är viktigare än hög lön Bra arbetsmiljö och stimulerande arbetsuppgifter är viktigast när svenska arbetstagare ska välja arbetsgivare enligt en ny undersökning från Randstad och Kantar Sifo. Och det finns en klyfta mellan vad arbetstagare vill ha och vad de förknippar svenska företag med.