Randstad använder cookies för att du ska kunna använda Randstads hemsidor på bästa sätt. Klicka här för mer information om Randstads riktlinjer för cookies och hur du kan förhindra lagring och hämtning av cookies. Genom att fortsätta använda hemsidan visar du att du godkänner Randstads användning av cookies.

2020 års randstad employer brand research.
Vilka är de främsta kriterierna som arbetssökande efterfrågar när de söker nytt jobb? Hur viktigt är det egentligen med ett starkt arbetsgivarvarumärke? Hur attraherar du talangen ditt företag behöver? Detta, och mycket mer, får du svar på i Randstad Employer Brand Research. Säkra ditt employer branding-arbete genom att ta del av de allra senaste insikterna inom området.

sveriges mest attraktiva arbetsgivare 2020
Randstad Employer Brand Research tar pulsen på och mäter attraktiviteten hos landets 150 största arbetsgivare. Titeln som Sveriges mest attraktiva arbetsgivare 2020 går till IKEA, följt av Volvo Cars och Volvo Group. Ta del av hela listan med de bolag som svenska folket rankat allra högst.
se alla 2020 års rapporter
till rapporterna
employer branding under och efter covid-19.
Randstad Employer Brand Research genomfördes i januari 2020, innan coronaviruset tagit fäste och utvecklats till den globala kris vi nu befinner oss i. Innan viruset hade arbetsmarknaden, både globalt och här hemma i Sverige, sedan en lång tid tillbaka präglats av kompetensbrist där företag fick kämpa hårt för att fylla sina lediga tjänster. Många arbetsgivare jobbade aktivt med employer branding som ett sätt att locka till sig de bästa talangerna på en marknad där konkurrensen om kompetensen var hård.
om undersökningen.
världens största inom employer branding har
genomförts i 20 år
33 medverkande länder
över 185 000 respondenter
6 136 undersökta företag

bygg ett starkt employer brand.
"För att attrahera rätt personal behöver du veta vad som driver och motiverar de människor du vill anställa. Vilka kriterier värderar de allra högst vid valet av arbetsgivare, och är dessa något du kan erbjuda dem? Du behöver också veta hur du ska lyfta de kvaliteterna i ditt varumärke.
Ta ditt employer branding-arbete till nästa nivå med Randstad Employer Brand Research och de senaste insikterna om vad som driver och motiverar svenska folket på arbetsmarknaden.

arbetsmarknadens trender.
Är du nyfiken på hur trenderna på arbetsmarknaden förändrats över åren, eller vilka företag som tidigare utsetts till Sveriges mest attratkiva arbetsgivare? Randstad Employer Brand Research har genomförts i Sverige i sju år. Se tidigare års rapporter här.

vad är employer branding?
Employer branding handlar om ditt varumärke som arbetsgivare. Detta baseras på uppfattningen av dig bland dina tidigare, nuvarande och potentiella medarbetare, kandidater, samarbetspartners och andra stakeholders.

arbetsgivarvarumärket spelar roll.
Behöver du hjälp med din strategi för ditt arbetsgivarvarumärke? Ladda ner employer branding-handboken som hjälper dig planera, utföra och mäta framgång när du bygger upp ditt arbetsgivarvarumärke.
därför är employer branding viktigt.
Genom värderingar, kultur och arbetsmiljö kan du skapa ett attraktivt varumärkeslöfte som ger stor effekt för hur du uppfattas som arbetsgivare.