locka de bästa talangerna med ett starkt employer brand.

Tillsammans med undersökningsföretaget Kantar Sifo genomför vi årligen världens mest omfattande employer branding-undersökning. Randstad Employer Brand Research ger dig insikterna som du behöver för att lyckas attrahera och behålla de rätta talangerna.

ladda ner rapporten för 2018

snart släpps årets rapport

Vem är Sveriges mest attraktiva arbetsgivare 2019? Den 10 april vet vi svaret, då släpps årets employer brand research. 

förboka rapporten

insikterna du behöver

Våra employer branding-undersökningar tar tempen på arbetstagares preferenser i 30 länder världen över. I vår globala undersökning får du veta vad arbetstagare i olika länder motiveras av. I den svenska undersökninen kan du djupdyka i vad svenska folket värdesätter hos en arbetsgivare. Och i våra sektorrapporter kan du se hur olika branscher står sig på dagens konkurrensutsatta arbetsmarknad.

se alla rapporter

bygg ett starkt employer brand

För att attrahera rätt personal behöver du veta vad som driver och motiverar de personer du vill anställa. Du behöver dessutom veta hur du ska lyfta de kvaliteterna i ditt varumärke. I Randstad Employer Brand Research får du kunskap om vad svenskarna anser vara viktigast i valet av arbetsgivare.

ladda ner rapporten

vår undersökning

har utförts i 17 år

30 länder deltar

160 000 respondenter

5 495 undersökta företag

trophy.jpg

de mest attraktiva arbetsgivarna.

Baserat på vår undersökning utser vi de mest attraktiva arbetsgivarna i Sverige och delar ut Randstad Award till det företag som rankas högst.

 

se 2018 års vinnare

workforce360

  • volvo cars bygger sitt arbetsgivarvarumärke inifrån och ut
    volvo cars bygger sitt arbetsgivarvarumärke inifrån och ut "Vi tror på att bygga upp vårt arbetsgivarvarumärke inifrån och ut. Det är våra medarbetare som vet vad som gör Volvo Cars unikt och en organisation värd att vara en del av. Det är därför vårt varumärkesarbete som arbetsgivare utgår från deras idéer, erfarenheter och röster", säger Malin Perlander Molén, Director Global Employer Branding på Volvo Cars.
  • så attraherar du ekonomerna
    så attraherar du ekonomerna Finanssektorn genomgår en av sina största transformationer i vår tid, detta tack vare digitaliseringen som skapar andra förutsättningar och ställer nya krav på både arbetstagare och arbetsgivare. Företag måste omvärdera sitt kompetensbehov och kartlägga vilka kompetenser som behövs men saknas, och vilka som snart inte kommer att behövas alls.
  • så attraherar du teknisk kompetens
    så attraherar du teknisk kompetens Teknik är onekligen ett av de viktigaste specialistområdena idag, vilket lett till att kompetenser inom detta område är högst efterfrågat på dagens arbetsmarknad. Utan våra ingenjörer hade vi kanske aldrig introducerats för smartphones eller fenomen som molnet. De driver våra tekniska framsteg och tack vare dem så utvecklas vårt samhälle.