OneMed Sverige AB är en av Sveriges ledande distributörer inom medicintekniska produkter och tjänster med cirka 350 medarbetare på fyra platser i Sverige. På OneMed är vi dedikerade vårt arbete och vi strävar alltid efter att tillsammans med vårdgivare från hela Sverige förbättra vårdkvaliteten. Vårt mål är att vara en uppskattad och attraktiv arbetsgivare. Vi arbetar alltid med vår personal i fokus och ser våra medarbetare som vår viktigaste resurs. Vi arbetar med bland annat worklife balance, ledarskap, utvecklingsmöjligheter för våra medarbetare och erbjuder dig en trygg anställning i en stor koncern med fokus på tillväxt.
...
Nu söker vi en affärsorienterad och kommunikativ Finance Business Partner, som vill förstärka vårt kompetenta team.
Vi ser att du är en lösningsorienterad person med känsla för service, som trivs i ett entreprenörsdrivet bolag med snabba beslutsvägar. Vidare har du har lätt för att kommunicera och skapa goda relationer, då du i denna roll har många kontaktytor. Du kommer vara en del av Finance SE’s seniora team och rapporterar direkt till Finance Director.
På vårt kontor i Tagene erbjuds du en trevlig arbetsmiljö med nyrenoverade mötesrum och loungeytor, personalgym, massör på arbetsplatsen och gratis parkering. Utöver Finance finns här HR, Inköp, Private label, Supply Chain och vårt största lager i Sverige på ca 16 000 kvm.
Som Senior Business Finance Partner kommer du vara huvudansvarig och sammanhållande för ett kvalitetssäkrat arbetssätt inom affärskontrollerfunktionen för OneMed Sverige AB och Marknad Sverige. Du fyller en viktig funktion som stöd och bollplank till verksamheten och bidrar till ökad förståelse av ekonomiska samband. Vidare kommer du att ha en viktig roll i att utveckla och effektivisera processer och här finns stora möjligheter att påverka och på ett nytänkande sätt förbättra och samordna arbetsuppgifter. Du är van vid att arbeta självständigt samtidigt som du ingår i ett team, som du arbetar tätt tillsammans med och stöttar. Du samarbetar med övriga controllers, ekonomiavdelningen och IT samt deltar aktivt till utvecklingsarbete inom ekonomi- och controllerfunktionen.
Du arbetar även självständigt med nedan arbetsuppgifter:
- Ansvar för rapportering och ekonomiska uppföljning på månads, kvartals- och årsbasis för Marknad Sverige
- Ansvar för budget- och prognosprocessen i nära samarbete med Finance director och chefer i verksamheten
- Ansvar för rörelsekapital-, likviditets- och kostnadsanalys
- Ansvar för utveckling av processer och den digitala förändringsagendan med tillhörande BI system för att supportera control och styrning
- Ansvar för att tillsammans med Finance Director och Financeavdelningen sätta mål och utvecklingsagenda för affärskontrollerfunktionen
- Arbeta för att verksamheten leds och utvecklas i linje med företagets affärsidé, mål, vision och policys samt för upprättande av affärs- och utvecklingsplaner
- Driva olika projekt & bidrar med effektivisering av processer samt BI system
- Delaktighet i Mergers & Acquisitions projekt och integrationen av förvärvade bolag
Du är Civilekonom eller motsvarande och har fem års erfarenhet av att självständigt ha arbetat med business controlling, analys och finansiell planering gärna från ett internationellt bolag. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat i BI-verktyg och har ett stort systemintresse. Centralt är att du har god förståelse för affärslogik och ekonomisk påverkan och möjlighet att lyfta blicken för att säkerställa att vi fokuserar på rätt saker.
Som person är du driven, proaktiv och lösningsorienterad. Du är noggrann, strukturerad, har en god analytisk förmåga och är inte rädd för att utmana ”the way of working” för att förbättra processer. Ditt arbete präglas av ett nyfiket förhållningssätt, initiativförmåga och en stark vilja att utveckla såväl dig själv som verksamheten framåt. Du är analytisk lagd och är genuint intresserad av att tolka och arbeta med siffror samt kan förmedla och skapa förståelse för det ekonomiska resultatet till verksamheten. Då rollen innefattar många dagliga kontaktytor ställs höga krav på att du är kommunikativ, pedagogisk och samarbetar väl med andra.
Du behärskar svenska och vårt koncernspråk engelska i både tal och skrift. Att du är processorienterad och är en van användare av olika affärssystem, BI-verktyg samt är vass i Excel ser vi som en självklarhet. Erfarenhet av Jeeves samt erfarenhet av SSC/FOC från större organisation är meriterande men inget krav.
I den här rekryteringen samarbetar OneMed med Randstad Finance. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag 2023-02-12, ansök därför så snart som möjligt.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Vi frågor om tjänsten kontakta vår ansvariga Rekryteringskonsult:
Sofia Hallberg, sofia.hallberg@randstad.se alt 073-357 08 36
Vi ser fram emot din ansökan!