ICA Banken fortsätter att växa och vi söker nu Kundansvarig till Försäljning & Service. ICA Banken vill göra livet lite enklare varje dag för ICAs kunder. Som kundansvarig är du bankens ansikte utåt och kundens första kontakt, och därmed spelar du en viktig roll i vårt försäljningsorienterade kundmöte med god service. ICA Banken erbjuder ett komplett utbud av banktjänster för privatpersoner.
ICA Banken fortsätter att växa och vi söker nu Kundansvarig till Försäljning & Service. ICA Banken vill göra livet lite enklare varje dag för ICAs kunder. Som kundansvarig är du bankens ansikte utåt och kundens första kontakt, och därmed spelar du en viktig roll i vårt försäljningsorienterade kundmöte med god service. ICA Banken erbjuder ett komplett utbud av banktjänster för privatpersoner.
ansvarsområden
I tjänsten arbetar du proaktivt med kunden genom hela kundmötet och erbjuder bankens produkter och lösningar. Du erbjuder privatkunder förstklassig service gällande bankfrågor främst över telefon men även via skriftlig kommunikation. Vi sätter därför stor vikt vid god förmåga att uttrycka sig väl både i tal och skrift i alla delar av kundmötet. Vi erbjuder dig ett jobb i en värderingstyrd och kompetensbaserad verksamhet där du förväntas bidra till en framgångsrik verksamhet genom att leverera resultat utifrån ditt uppdrag samt att nå dina mål och avdelningens affärsmål i linje med ICAs vision
strategier och övergripande mål. Med högt självledarskap driver du din egen
samt bidrar till andras
utveckling genom att kontinuerligt testa nya idéer och intresserar dig för nya möjligheter. För att skapa ett gott arbetsklimat ansvarar du för att skapa en öppen
respektfull och konstruktiv dialog.
Du förväntas att leva efter ICAs värderingar och bygga ICAs varumärke: Enkelhet
Entreprenörskap och Engagemang.
Vill du göra varje dag lite enklare ihop med oss? Varje dag är en härlig utmaning på ICA Banken & ICA Försäkring. Varför det? Jo
för att hela vår bransch håller på att förändras. Och den förändringen öppnar för spännande utmaningar där gamla invanda sätt att jobba utmanas. Det betyder också att vi måste hålla oss i konstant utveckling. På riktigt. Både som individer och som verksamhet. Vi behöver föra samman innovation och digitalisering i en härlig kombination
där vi tillsammans kan hitta de där smarta och praktiska lösningarna som kunderna knappt vet om att de behöver än.
kvalifikationer
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du har ett personligt engagemang och en god förmåga att tillgodose kundens behov och att arbeta mot uppsatta mål där affärsmannaskap
tillgänglighet och kundnöjdhet är i fokus. Du har lätt för att samarbeta i team och är en bra lagspelare. Du är bra på att förklara och förenkla komplicerade frågor till ett tydligt budskap anpassat efter kundens behov. Du är angelägen om att nå resultat och att hålla deadlines med hög kvalitet i ditt arbete. Dessutom har du en stark kommunikativ förmåga och ett högt självledarskap.
Vi ser gärna att du har erfarenhet från bank- och finansbranschen. Du har gymnasieexamen eller motsvarande erfarenhet. Har du akademisk eller motsvarande utbildning inom området så är det meriterande. Vidare har du ett genuint intresse för privatekonomi
god datorvana samt mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Vi ser även att du har en god förmåga att arbeta med kunder självständigt och med ett högt engagemang. Det är meriterande om du är tekniskt intresserad och att du har en pedagogisk förmåga att förklara för kunden.
utbildning
Gymnasieutbildning
jobba hos ica banken ab
ICA Banken AB
ort
Sandlidsgatan 504 62 Borås kommun, Västra Götaland
ICA ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. ICA värnar om goda arbetsmiljöförhållanden för våra medarbetare. Vi har som målsättning att ha totalt rökfria arbetsplatser. Vi tillämpar drogtestning i samband med rekryteringsförfarandet.
ICA ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. ICA värnar om goda arbetsmiljöförhållanden för våra medarbetare. Vi har som målsättning att ha totalt rökfria arbetsplatser. Vi tillämpar drogtestning i samband med rekryteringsförfarandet.
såhär går det till.
Varje ansökningsprocess är unik, men här får du en insyn i hur det oftast går till.
1 av 6
att ansöka är enkelt.
Klicka på ansök och fyll i dina uppgifter. Du får ett konto hos oss som du gärna får hålla uppdaterat och använda om du skulle söka jobb igen.
2 av 6
du får ett bekräftelsemejl.
Nu kommer vi snart att utvärdera hur bra din profil passar för jobbet. Hur lång tid det tar varierar lite beroende på hur många ansökningar vi fått.
3 av 6
passar du för jobbet?
Då kontaktar vi dig för kompletterande frågor. Du får information om hur vi går vidare, t ex intervju, referenser, eventuellt besök hos företaget osv.
4 av 6
vi bokar en intervju.
Intervjun ser olika ut beroende på tjänst och företag. Gemensamt är att du får träffa någon av våra rekryterare, digitalt eller fysiskt.
5 av 6
du presenteras för företaget.
Vi berättar för företaget varför du passar för jobbet och bokar i vissa fall en intervju. Så snart vi får återkoppling från företaget hör vi av oss till dig.
6 av 6
du är rätt för jobbet...
... och jobbet känns rätt för dig. Grattis, då är det dags att skriva anställningsavtal! Vi ser till att du är redo för din första dag på jobbet.