Drivs du av att arbeta i ett meningsfullt uppdrag där du bidrar och kan göra skillnad för andra människor? Gillar du att samarbeta med kollegor och ledare som uppmärksammar och efterfrågar din kompetens? Då kan vi ha jobbet för dig! För just nu söker vi på grundskoleförvaltningen en ekonomicontroller specialist inom upphandling. Vi välkomnar dig som vill bidra till att utveckla Göteborgs nuvarande och framtida skolor och vi erbjuder dig ett spännande och omväxlande jobb.
...
I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen.
Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige. Vi ansvarar för stadens kommunala skolor från förskoleklass till årskurs nio, grundsärskolan, kulturskolan och fritidshemmen. I förvaltningen finns 138 kommunala grundskolor där nästan 47 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har cirka 9 700 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola.
Vi söker dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att:
- öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande.
- skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat.
- öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar.
Som ekonomicontroller hos oss kommer du att jobba på vår ekonomienhet bestående av tjugosju medarbetare. Ditt fokusområde är inriktad på upphandling men rollen innefattar mycket mer och har en stor variation. Du kommer att vara en del av förvaltningens redovisning- och inköpsteam samt stöd för verksamheten vid förnyade konkurrensutsättningar och upphandlingar. Du kommer driva och leda upphandlingar, upprätta, förvalta och följa upp avtal samt ge råd och stötta i upphandlingsjuridiska frågor. På vår enhet agerar vi och jobbar enhetligt, vi tycker att det är viktigt med bra samarbeten och en god teamkänsla och vi vill tror att det är lika viktigt för dig. Tillsammans arbetar vi för att inspirera och utveckla varandra i syfte att öka förvaltningens måluppfyllelse samt delta i förvaltningens kvalitetsarbete.
I din yrkesroll är du noggrann och kan göra kvalificerade analyser och rimliga bedömningar. Vi tror också att du trivs med att jobba med kvalitetssäkring och att du har en förmåga att se helheten, kan dra slutsatser och se samband utifrån underlag och övrig information. Du ger också förslag på förbättringar som bidrar till en bättre processutveckling inom förvaltningen.
Vill du jobba i ett härligt och positivt team som vill utveckla varandra? Då är du varmt välkommen med din ansökan!
I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad.
För mer information om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Claudia Baronescu, +46708296830, claudia.baronescu@randstad.se.