Vi söker en ekonomiadministratör för rollen som fleet administrator till kund inom telekom i Kista!
...
Vi söker dig som har en hög servicenivå, är framåt och kommunikativ kombinerat med ett sinne för siffror och detaljer. I den här rollen är ditt ansvar att administrera bolagets samtliga 420 tjänstebilar och det handlar om allt från att en anställd plockar ut en tjänstebil tills den dagen den anställde avslutar tjänstebilen. Löpande uppgifter i rollen är månads- och årsrapportering gällande kostnader, milantal och följa upp och administrera leasingavtal. En del av rollen omfattar också hållbarhetsrapportering och du kommer bli väl insatt i bolagets bilpolicy och miljöpolicy. Fortsatt kommer du även ha kontinuerlig kontakt med leasingföretaget som hyr ut bilflottan och bolagets anställda som är berättigade tjänstebil, denna kontakt kommer vara via mail och telefon på så väl svenska som engelska.
För att vara aktuell för den här rollen är också en hög kompetensnivå inom Excel viktig. Det kommer vara ditt mest använda arbetsverktyg och du ska ha erfarenhet av att använda Excel för egna beräkningar, pivottabeller och självklart vara van användare av VLOOKUP/LETARAD.
Rollen är sagt att omfatta 50-75% och kommer löpa på till slutet av maj 2025. Du kan själv välja hur du fördelar dessa 50-75% på förkortad arbetstid 5 dagar i veckan eller väljer att arbeta färre dagar i veckan. Bolaget önskar ha en konsult på plats relativt omgående men absolut senast start i december, förhoppningsvis tidigare än så. Introduktion i rollen kommer ske av befintlig kollega som du kommer ta över arbetsuppgifterna ifrån, personen i fråga kommer fortsatt finnas kvar i bolaget för frågor även efter avklarad introduktion. Bolaget erbjuder hybridlösning med 3 dagar på plats och 2 dagar hemifrån men observera att du under introduktionsperioden kommer behöva vara på plats 5 dagar i veckan.