Är du en nyfiken person som drivs av utveckling och är trygg i rollen som controller? Nu söker vi för Myrornas räkning en Controller med gedigen kunskap inom redovisning. Som controller på Myrorna kommer du arbeta med ansvariga chefer i hela organisationen med analys och beslutsstöd. Du kommer rapportera till CFO och är placerad på kontoret i Sätra.
Är du en nyfiken person som drivs av utveckling och är trygg i rollen som controller? Nu söker vi för Myrornas räkning en Controller med gedigen kunskap inom redovisning. Som controller på Myrorna kommer du arbeta med ansvariga chefer i hela organisationen med analys och beslutsstöd. Du kommer rapportera till CFO och är placerad på kontoret i Sätra.
ansvarsområden
Rollen innebär många kontakter i organisationen och stort fokus ligger på att effektivisera och förbättra rutiner och sätt att arbeta.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Självständigt ansvara för budgetprocessen i sin helhet
Självständigt ansvara för prognosprocess
Arbeta med analys och framtagande av styrkort för hela organisationen
Arbeta med businesscase
Vara drivande i utveckling av rapporter i vårt BI verktyg QlikSense
Vara drivande i utveckling av budget och prognossystem
Utveckla och effektivisera befintliga och nya rutiner
kvalifikationer
Vi söker dig som har en universitetsutbildning eller eftergymnasial utbildning i ekonomi. Du har minst 3-4 års erfarenhet som controller. Du bör ha erfarenhet av att jobba i BI system och är meriterande om du arbetat i Qliksense. Du har även stor erfarenhet av att arbeta i Excel.
För att trivas i den här rollen som Controller på Myrorna bör du vara affärsorienterad
trygg i controllerrollen samt ha förmågan att prioritera och strukturera ditt arbete. Du kan även självständigt driva och genomföra förändringsarbeten. Din kommunikativa förmåga är viktig då du dagligen kommer ha kontakt med kollegor likväl kontakter utanför organisationen. Vi ser gärna att du har ett intresse för system.
För att trivas på Myrorna är du en nyfiken person som tycker om att ta egna initiativ samtidigt som du är prestigelös och mån om att samarbeta med andra.
Myrorna är Sveriges mest välkända butikskedja som säljer second hand med butiker över hela landet. Vi är störst när det gäller att samla in kläder och prylar som kan återanvändas. Verksamheten fungerar som vilken butikskedja som helst. Med budget, krav på försäljning och ekonomiskt överskott. Ändå skiljer vi oss från andra eftersom vårt ekonomiska överskott från försäljningen går till Frälsningsarméns sociala arbete i Sverige. Vårt uppdrag består också av att bidra till en hållbar samhällsförändring genom att få fler svenskar att återanvända. Men också genom att få fler människor som står långt från arbetsmarknaden att komma lite närmare genom arbetspraktik hos oss. De tre uppdragen är centrala för allt vi gör – från hur vi samlar in till hur vi säljer. Vi är en betydelsefull samhällsaktör som verkar för en hållbar värld sedan över 120 år tillbaka. Läs mer på myrorna.se....
se mindre
se mer
Myrorna är Sveriges mest välkända butikskedja som säljer second hand med butiker över hela landet. Vi är störst när det gäller att samla in kläder och prylar som kan återanvändas. Verksamheten fungerar som vilken butikskedja som helst. Med budget, krav på försäljning och ekonomiskt överskott. Ändå skiljer vi oss från andra eftersom vårt ekonomiska överskott från försäljningen går till Frälsningsarméns sociala arbete i Sverige. Vårt uppdrag består också av att bidra till en hållbar samhällsförändring genom att få fler svenskar att återanvända. Men också genom att få fler människor som står långt från arbetsmarknaden att komma lite närmare genom arbetspraktik hos oss. De tre uppdragen är centrala för allt vi gör – från hur vi samlar in till hur vi säljer. Vi är en betydelsefull samhällsaktör som verkar för en hållbar värld sedan över 120 år tillbaka. Läs mer på myrorna.se.
såhär går det till.
Varje ansökningsprocess är unik, men här får du en insyn i hur det oftast går till.
1 av 6
att ansöka är enkelt.
Klicka på ansök och fyll i dina uppgifter. Du får ett konto hos oss som du gärna får hålla uppdaterat och använda om du skulle söka jobb igen.
2 av 6
du får ett bekräftelsemejl.
Nu kommer vi snart att utvärdera hur bra din profil passar för jobbet. Hur lång tid det tar varierar lite beroende på hur många ansökningar vi fått.
3 av 6
passar du för jobbet?
Då kontaktar vi dig för kompletterande frågor. Du får information om hur vi går vidare, t ex intervju, referenser, eventuellt besök hos företaget osv.
4 av 6
vi bokar en intervju.
Intervjun ser olika ut beroende på tjänst och företag. Gemensamt är att du får träffa någon av våra rekryterare, digitalt eller fysiskt.
5 av 6
du presenteras för företaget.
Vi berättar för företaget varför du passar för jobbet och bokar i vissa fall en intervju. Så snart vi får återkoppling från företaget hör vi av oss till dig.
6 av 6
du är rätt för jobbet...
... och jobbet känns rätt för dig. Grattis, då är det dags att skriva anställningsavtal! Vi ser till att du är redo för din första dag på jobbet.
Visste du att byggnader kan tala? Byggnader uppkopplade mot vår kunds digitala värld berättar ständigt för oss hur de mår. Byggnader som hjälper till att förenkla vår vardag, förbättra våra affärer och som är en aktiv del i vårt energisystem. Din uppgift blir att tillsammans med kunden skapa ett kundvärde genom att koppla upp och/eller koppla ihop fastigheter. Att skapa funktioner via de olika systemen som finns i fastigheten, med resultatet att minska miljöpåverkan eller bara göra det otroligt mycket behagligare att vistas i. Tillsammans arbetar ni med fyra affärsområden: brand, fastighetsautomation, säkerhet och energibesparing för kommersiella fastigheter.Vi söker nu en Business Controller för uppdrag hos vår kund som är en global leverantör av säkra och energieffektiva lösningar för fastigheter. Önskat startdatum är 1 september och pågår i cirka 6 månader med stor möjlighet till förlängning.
Till vår kund som är en välkänd advokatbyrå söker vi nu dig som har jobbat några inom kundreskontra och som är redo för en ny utmaning. Vår kund sitter i mycket fina lokaler mitt i Stockholms City. Detta är ett hyrköp där kunden efter 6 månader har avsikt att överrekrytera personen om det känns bra för båda parter. Start omgående alt efter sommaren i augusti.
Är du en operativ inköpare som vill ta dig an en utmaning hos en av våra interantionella kunder? Tycker du om att få jobba operativt, varierande och ha flera bollar i luften samtidigt? Just nu söker vi nästa stjärna inom inköp till ett växande internationellt bolag. Vi tar gladeligen emot din ansökan!Det här är möjligheten att för dig jobba som konsult för att såväl bredda som fördjupa dina kunskaper.Start: Omgående alternativt i augusti och i 6 månader, med chans till förlängning eller övertag direkt till kund därefter för rätt personArbetsgivare: Randstad ABArbetstider: Måndag-fredag, kontorstiderPlats: Fridhemsplan
bevaka liknande jobb
Vi mejlar dig när det kommer in jobb som matchar dina sökkriterier.