Som person är du positiv, trygg och självgående och du trivs i en både strategisk och operativ roll där du får möjlighet att både utveckla och utvecklas. Du är en naturlig ledare med en coachande och involverande ledarstil, som bidrar till både medarbetares och verksamhetens utveckling. Med helhetssyn och god samarbetsförmåga har du lätt för att samverka och skapa goda relationer, såväl internt som externt.
Du har ett strukturerat arbetssätt, god analytisk förmåga och är en skicklig kommunikatör, som med gott omdöme kan läsa av, analysera, dra slutsatser och förmedla dem. Du behöver vara van att prioritera och kunna omprioritera vid behov, samt arbeta proaktivt och få saker ur händerna.
För att lyckas i rollen behöver du även ha:
- Relevant eftergymnasial utbildning, inom HR, förvaltning eller ekonomi/redovisning, alternativt annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer lämplig
- Aktuell ledarerfarenhet med personal-, budget och arbetsmiljöansvar
- Erfarenhet av att leda och utveckla trygga och stabila team
- Erfarenhet av ledningsgruppsarbete
- God analytisk förmåga
- God administrativ förmåga och erfarenhet av verksamhetsstödjande system.
- Förmåga att uttrycka sig väl och pedagogiskt på svenska, i både tal och skrift
- Körkort och tillgång till egen bil
Meriterande:
- Erfarenhet av förtroendeuppdrag eller ideellt arbete inom Svenska kyrkan
- Erfarenhet av utredningsarbete
- God IT-kompetens
Vi strävar efter jämn könsfördelning, ser mångfald som en styrka och lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi förutsätter att du delar Svenska kyrkans värderingar.