Vill du arbeta i en servicedesk och brinner för support? i Stockholm.

Publicerad:
2018-10-04
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Joanna Hansson

Detaljer

Publicerad:
2018-10-04
Ort:
Stockholm, Stockholms län
Kategori:
IT
Specialisering:
Support
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201177168
Sista ansökningsdag:
2018-11-30
Kontakt:
Joanna Hansson

Beskrivning

Om kunden
Vår kund är ett välkänt global koncern som tillhandahåller kärnkompetens inom life science-områdena hälsa och jordbruk.Organisation ger lösningar för att förbättra hälsan hos människor, djur och växter. Du kommer att ingå i ett team på fyra personer, tillsammans kommer ni att leverera IT-stöd och tekniskt avhjälpning till interna användare.

Rollen
Till IT-avdelningen på huvudkontor i Solna söker de nu en ansvarfull och serviceinriktad medarbetare till deras 1st line support. I rollen blir du en del av deras Nordiska supportorganisation och där vill de att du aktivt bidrar till ge deras ca 1200 användare den absolut bästa PC- och användarsupporten. Tjänsten utförs med hjälp av telefon, e-post, fjärruppkoppling och delvis på plats. Kundens tekniska miljö består i allt väsentligt av Microsoft-produkter.

Du kommer att vara anställd av Dfind IT och arbeta på uppdrag hos vår kund. Du kommer att få mycket eget ansvar och behöver kunna hantera flera ärenden samtidigt, vilket ställer krav på struktur och att kunna prioritera. Arbetet innebär primärt servicedeskarbete via telefon med 5-20 samtal om dagen.

Krav
- Du ska ha grundläggande IT utbildning och förstå Windows och Office paketet och det är meriterande om du även har supporterat mobiltelefoni.
- Du har goda kunskaper om IT och IT-verktyg / produkter, särskilt MS Office och Operativsystem
- Du har minst 1 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- Du har goda kunskaper i engelska och de skandinaviska språken (svenska, norska och danska)
- Du drivs av att lära dig nya saker
- För att passa till den här tjänsten har du naturligtvis ett stort data- och teknikintresse
- Du har tidigare jobbat med MS Officepaket, klientoperativ
- Du vet hur man tar emot, registrerar och installerar PC och annan hårdvara

Personlighet
Du är lösningsorienterad och har en stark egen drivkraft. För kunden är det viktigt att du kan sätta dig in i användarens problem att ge service av hög kvalitet. Du kommer att få en hel del ansvar och måste därför ha förmågan att prioritera ditt arbete och vara duktigt på att ta egna initiativ. Du bör ha ett ansvarskännande och strukturerat arbetssätt och inte lämna några lösa trådar. Vi ser att du är en ambitiös och social person som kan ta egna initiativ och arbetar bra i grupp. Som person är du givetvis kundfokuserad och serviceinriktad! Då rollen innebär många kontakter, ställer vi stora krav på god kommunikativ förmåga.

Antal platser: 1
Arbetsgivare: Dfind IT
Plats: Stockholm
Sista ansökningsdag: Ansök snarast då vi intervjuar kandidater kontinuerligt.
För mer information: joanna.hansson@dfind.se

Om Dfind IT
Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på IT. Vi jobbar för att andra ska lyckas. Vår målsättning är att våra kandidater hittar det perfekta uppdraget och att våra kunder hittar just den kompetens de behöver. Alla som arbetar hos oss är specialister på IT-kompetens. Vi anställer enbart engagerade människor med rätt attityd som stöder våra värderingar: Passion & Simplicity. Vi tror att engagemang och enkelhet är vägen till en bra framtid för våra kandidater och våra kunder - en framtid där vi kan hjälpa fler att lyckas.

Key words: sommarjobb, sommarvikarat, sommarvikarie, extra, deltid, extrajobb, jobb, IT, teknik, 1st line, first line, nätverk, network, it-tekniker, teknisk support, supporttekniker, servicedesk, service desk, desk