Vi söker nu en nischad servicetekniker till Canon.

Publicerad:
2019-07-12
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Jasmine Jansson

Detaljer

Publicerad:
2019-07-12
Ort:
Stockholm, Stockholms län
Kategori:
IT
Specialisering:
Support
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201235352
Sista ansökningsdag:
2019-08-31
Kontakt:
Jasmine Jansson

Beskrivning

Vi söker nu en nischad servicetekniker till Canon. Vill du ta dig an ett utvecklande och nischat uppdrag, då är det här uppdraget något för dig.

arbetsbeskrivning

Randstad Technologies är specialister inom IT. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Technologies står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.

Canon är ett globalt varumärke som erbjuder ledande bildlösningar för konsumenter och företagskunder – från proffsfotografer, vloggare och vardagsfotografer till industrier, kontor och tryckerier. Vår passion är att ständigt utveckla nya innovativa produkter och tjänster, som tex professionell filmutrustning och nätverkskameror. Canon är topp 3 i världen på att registrera nya patent. Läs mer om Canon: www.canon.se

I Sverige är det ca 560 medarbetare, varav ca 250 tillhör franchiseverksamheten. Canon utvecklas ständigt och vi strävar efter att erbjuda kunderna de bästa lösningarna för dokumenthantering, det innebär att Servicedesken fyller en viktig funktion genom att dagligen hantera de utmaningar kunderna möter i sin vardag.

ansvarsområden.

Din roll som servicedesktekniker kommer gå ut på att ge support till företagets kunder och interna fälttekniker. De flesta ärenden löser du via telefon eller via fjärruppkoppling med ex. RDP eller TeamViewer. Du kommer ingå i ett team om 7 medarbetare och tjänsten är placerad i Solna.

omfattning.

Heltid.

Arbetstider: 08:00-17:00

kvalifikationer

Vi söker dig som har minst två års arbetserfarenhet från en liknande roll och som både har erfarenheten och viljan att arbeta med att ge support remote.

Tekniska kunskaper:

- grundläggande kunskap av DNS och brandväggar

- grundläggande kunskaper inom TCP/IP

- god kännedom om PC

- god kännedom om Windows Server och AD

- grundläggande kunskap av O365

Meriterande:

- erfarenhet av skrivaradministration

- grundläggande kunskap av Mac klienter

- grundläggande kunskap av dokumenthantering

- ärendehanteringssystem

Personliga egenskaper:

- tekniskt intresserad

- strukturerad person som gärna arbetar organiserat

- lösningsorienterad och har en förmåga att se saker och ting från ett helikopterperspektiv

- har en förmåga att förstå vikten av att vara social/ serviceminded när du supporterar kunder

Språk:

Svenska och engelska flytande i tal och skrift

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

ansökan.

Vi ser fram emot din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande, så ansök gärna så snart som möjligt.

För information: Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta jasmine.jansson@randstad.se

om randstad.

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.