Vi söker en supporttekniker med 2 års erfarenhet.

Detaljer

Publicerad:
2019-11-01
Ort:
Sigtuna, Stockholms län
Kategori:
IT
Specialisering:
Support
Omfattning:
Heltid
Referensnr:
201247230
Sista ansökningsdag:
2019-11-30
Kontakt:
Helén Boström
arbetsbeskrivning.

Randstad Technologies är specialister inom IT. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Technologies står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.

Detta uppdrag är hos vår kund.

ansvarsområden.

Som supporttekniker kommer du att ta emot och lösa de ärenden som kommer in via deras ärendehanteringssystem. Din arbetsdag kommer att bestå av teknisk felsökning, problemlösning och service. Du kommer att arbeta med de senaste verktyg och system som finns inom IT. IT-plattformen består av Microsoft Office 365 samt Sharepoint Online där du löser de tekniska problem som rör klientapplikationer och mobilapplikationer på både iPhone och Android.

Rollen är bred där du både arbetar med telefon, mejl samt hjälper användarna på plats i huset. Servicedesken öppen kl.7.00-17.00 samtliga vardagar och det är supportteknikerna som ansvarar för desken. Du supporterar remote alla nordens länder.

Teamet består av produktägare, utvecklare, drift- och nätverkstekniker samt supporttekniker.

kvalifikationer.

Du ska ha minst ha 2 års erfarenhet av 1st line support. Meriterande om du har erfarenhet av en liknande bred supportroll där du både supporterat via telefon, mejl och onsite.

Som person är du en serviceinriktad och kommunikativ lagspelare som tycker om att ha kontakt med många olika personer. Du drivs av att hjälpa ”kunder” och hitta lösningar på deras olika problem. Högt ansvarstagande, stresstålighet samt förmåga att kunna planera och självständigt prioritera dina arbetsuppgifter är en förutsättning för att fungera i rollen. Du kan arbeta efter uppsatta processer och är drivande i projekt.

krav:

- Gymnasium eller likvärdig utbildning

- Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem och nätverk

- Grundkunskaper i MS Office365

- God kompetens för att kunna dokumentera och beskriva

- Avvikelserapportering

- Active Directory

- Wmware

- Svenska & Engelska flytande i både tal och skrift.

Meriterande:

- Sharepoint

- Exchange

- Vana i att arbeta i Jira och Servicedesk

omfattning

vardagar 08:00-17:00 alt. 07:00-16:00, enligt överenskommelse.

Detta är ett konsultuppdrag, med möjlighet till anställning hos kund.

ansökan.

Vi ser fram emot din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande, så ansök gärna så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta helen.bostrom@randstad.se.

om randstad.

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.