Vass administratör för deltidsuppdrag hos vår kund RISE i Borås

Publicerad: 2017-06-15
Ort:
Borås, Västra Götalands län
Kategori:
Administration & kontor
Specialisering:
Administration
Omfattning:
Deltid
Referensnummer:
201060781
Sista ansökningsdag:
2017-06-30
Kontakt:
Åsa Lindwall
Dotterbolaget SP Sveriges Tekniska Forskningsinstitut AB namnändrade till RISE Research Institutes of Sweden AB (RISE AB) den 16 mars 2017.

Företagsbeskrivning/kunduppdrag

RISE är i första hand ett industriforskningsinstitut och verksamhetens forskning, likväl som resten av RISE, har som mål att alltmer närma sig industriella tillämpningar, genom att bygga vidare på den relevans som redan finns för industriell och samhällelig utveckling.

Parallellt med gruppens forskning sker även arbete med mer traditionell elkraftmätteknik. Arbetet sker bl.a. i egna laboratorier, on-site hos våra kunder och i samarbete med branschkollegor runtom i hela världen. Projekten är ofta komplexa med stora krav på anpassning, samarbete och gränsöverskridande tekniska lösningar, inte sällan i kombination med gruppens forskning och utveckling.

Uppdragsgivare: Randstad AB

Ort: Borås

Omfattning: Deltid

Arbetsbeskrivning:
Vi söker dig som trivs med administration för deltidsuppdrag hos vår kund RISE i Borås. Verksamheten har en internationellt ledande ställning och deltar mycket aktivt till utvecklingen genom forskning och nyutveckling av mätmetoder och mätsystem för höga spänningar och strömmar. Den grupp du kommer jobba i består idag av 16 personer. Som administratör kommer du att stötta vår kund i deras dagliga arbete, det innebär mycket kundkontakt och hantering av många olika uppgifter samtidigt. Arbetsuppgifterna består bland annat av att boka in kundmöten, samla ihop information, uppdatera listor och skapa offerter. Du kommer ha dialog med interna kontakter på företaget såväl som externa kontakter. Vidare kommer du att samordna och fördela ut projekt till berörda grupper samt inhämta och sammanställa underlag för fakturering och kalibreringsresultat.

Tjänsten är på 50%, dagtid kontorstider. Start och upplärning sker under veckorna 27-29, med en möjlighet till semester fram till vecka 34. Uppdraget kan på sikt komma att bli på en högre tjänstgöringsgrad, så länge det är halvtid ser vi helst att man arbetar varje dag. Du kommer vara anställd som konsult men uthyrd till vår kund där det i dagsläget inte finns slutdatum.

Kvalifikationer:
För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du har några års administrativ erfarenhet. Du har vana att arbeta med olika projekt och trivs med att vara ”spindeln i nätet” samt tycker om när det är ett högt tempo. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbete. Som person är du positiv och engagerad. Du har gymnasiekompetens och goda kunskaper både i svenska och engelska. God datorvana krävs. Erfarenhet av Dynamics är meriterande.

Beskriv i ditt personliga brev och CV vad du har för erfarenhet inom yrket

Som konsult förväntas du snabbt komma in i nya organisationer och sätta dig in i olika kulturer och system på kort tid. Tjänsten innebär många kontakter och det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person är du analytisk och noggrann. Du är affärsmässig, drivande och van att arbeta självständigt. Därtill förväntas det att du levererar och bidrar med kompetens, effektivitet och erfarenhet.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person har du ett personligt engagemang och en god förmåga att effektivt driva ditt arbete och dina projekt framåt. Du har lätt för att samarbeta i team och är bra på att planera och organisera ditt arbete. Du är angelägen om att nå resultat och att hålla deadlines med hög kvalitet i ditt arbete.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2017-06-30
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Åsa Lindwall asa.lindwall@randstad.se 0729-889458