Upphandlingskonsult i Linköping.

Publicerad:
2018-06-21
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Hannah Sandström

Detaljer

Publicerad:
2018-06-21
Ort:
Linköping, Östergötlands län
Kategori:
Ekonomi, redovisning, lön & inköp
Specialisering:
Inköp
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201158312
Sista ansökningsdag:
2018-08-21
Kontakt:
Hannah Sandström

Beskrivning

Vill du jobba med upphandling på Sveriges vassaste konsultbolag inom Facility management?
Visera AB fortsätter att växa och söker nu en Upphandlingskonsult med inriktning på Facility Management till kontoret i Linköping eller Stockholm. Brinner du för att göra bra affärer för kunden? Vill du arbeta med de mest spännande och utmanande uppdragen? Vill du ha möjlighet att utvecklas ytterligare inom offentlig upphandling?

Då kan du vara vår nästa kollega!

Tjänsten:
• Du driver självständigt upphandlingsprojekt inom fastighetsrelaterade områden med fokus på servicetjänster och arbetar med hela upphandlingsprocessen

• Du ska även kunna genomföra upphandlingar inom varor

• Du är projektledare/kundansvarig i flera parallella uppdrag, där du ansvarar för genomförande och leveranser

• Du marknadsför våra utbud av tjänster och arbetar med merförsäljning

• Du arbetar oftast med uppdrag i team med andra konsulter i företaget

Kvalifikationer:
• Eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi, juridik eller ingenjörsämnen alternativt inom entreprenadprojekt, upphandling eller annan för tjänsten relevant utbildning.

• Minst fem års upphandlingserfarenhet enligt LOU/LUF samt kvalificerat inköps- och upphandlingsarbete, gärna som konsult vilket ses som meriterande.

• Du har förmåga att skapa ett affärsmässigt resultat såväl för Visera som för kunden

• Du har erfarenhet av att arbeta i projektform

• Du formulerar dig väl i tal och skrift och tar självständigt fram texter

• Genomfört flertal olika entreprenadupphandlingar med tillämpning av AMA AF och tillhörande standardavtal (AB 04 och ABT 06) ses som meriterande liksom erfarenhet av ABFF15.

Profil:
För att lyckas i rollen bör du vara en driven och engagerad person som är bra på att få saker utförda i tid. Du har förmågan att planera och leda dina uppdrag på ett effektivt sätt och kan arbeta självständigt när så krävs. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbete, är analytisk samt tycker om att skriva och utforma texter. I din relation till kunderna är du pedagogisk, relationsskapande och en duktig kommunikatör.

Det är viktigt att som konsult har lätt för att komma in i en arbetsgrupp vilket innebär att du tillåts ta plats genom din kompetens och din erfarenhet. I konsultrollen ingår det även att kunna anpassa sig till nya arbetsplatser, nya

människor och det rådande arbetsklimatet. Stor vikt att läggas vid de personliga egenskaperna.

Ansökan
Sista ansökningsdag: 19 augusti 2018
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum varför du är välkommen med din ansökan redan idag. Ansök via www.randstad.se

Har du frågor om tjänsten som upphandlingskonsult är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Hannah Sandström, hannah.sandstrom@randstad.se

Om Visera AB
Visera AB är specialister inom Facility Management. Sedan starten 2005 har vi hjälpt många av Sveriges största företag att genom kunskap och engagemang skapa utvecklande och kostnadseffektiva samarbeten mellan beställare och leverantör. Med huvudkontor i Stockholm och regionkontor i Linköping, ser vi alltid till att vara nära er som kund och er verksamhet. Viseras konsulter har bred kunskap inom LOU och offentlig upphandling inom kommun och landsting men även gedigen erfarenhet av verksamheter inom den privata sektorn. Visera kan även erbjuda kontrollverktyg som är unika för branschen för att utföra uppföljning och granskning av leverantörer och pågående avtal.

Läs mer om vår verksamhet på vår hemsida www.visera.se