Upphandlare Varberg.

Detaljer

Kontakt:
Liv Brynildsen, 
liv.brynildsen@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2021-10-31
Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tillsvidare
Ort:
Hallands län, 
Varberg kommun
Kategori:
Ekonomi, redovisning, lön & inköp
Specialisering:
Inköp

arbetsbeskrivning.

Letar du efter ett uppdrag inom en samhällsnyttig verksamhet? Vill du ha en roll på ett expansivt företag med stora möjligheter att påverka verksamheten? Har du dessutom en relevant utbildning inom inköp och är en fena på upphandlingar? Då kanske du är vår nya upphandlare till Varbergs bostad.

Varberg växer och vårt uppdrag är att bostadsförsörja Varberg. Det vi gör idag påverkar många människor generationer framåt. Därför söker vi dig som vill vara med och bidra till en stad i ständig utveckling.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

ansvarsområde.

Hos oss får du möjlighet att utvecklas och arbeta med en variation av upphandlingar för hela företaget. Det kan gälla ramavtal för hantverkstjänster lika väl som upphandlingar av entreprenader eller produkter som krävs i vår verksamhet.

Exempel på upphandlingar du kommer att arbeta med är...

  • objekt inom om- och tillbyggnad 
  • renovering
  • underhåll 
  • nyproduktion 
likaväl som ramavtal inom exempelvis:

  • snöröjning
  • städtjänster 
  • byggservice
Du kommer att arbeta med olika typer av upphandlingar inom ramen för LOU med såväl interna som externa kontakter. Målet är att du tar eget ansvar och självständigt leder arbetet med aktuella upphandlingar och är aktiv i planerings- och implementeringsprocessen. Hos oss finns möjligheter att utvecklas och tillfälle att arbeta med både stora och små upphandlingar i alla skeden. Att vara upphandlare hos Varbergs Bostad betyder att bidra till en god utveckling av vår verksamhet. Detta sker bland annat genom att utveckla strukturerade dokument och arbete i det digitala upphandlingsverktyget Visma Tendsign.

arbetstider.

Tjänsten är på heltid med arbetstider 7,30-16,30 med viss flexibilitet.

kvalifikationer.

Vi söker dig som har högskole- eller civilingenjörsutbildning inom ekonomi eller juridik, kvalificerad yrkesutbildning inom inköp eller motsvarande erfarenhet som kan bedömas som likvärdigt. Det är meriterande om du har några års erfarenhet av att ha arbetat som inköpare eller upphandlare inom offentlig sektor.

Vi erbjuder ett spännande och utvecklande arbete i ett företag som är bland de främsta i branschen och som är i en expansiv fas. Din personliga insats får stor betydelse för bolagets utveckling och förmåga att lösa uppdraget - att bostadsförsörja Varberg.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

ansökan.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

om Varbergs Bostads AB.

Varbergs Bostads AB är Varbergs största hyresvärd med 5 300 lägenheter. Varbergs Bostad är en aktiv samhällsaktör och har som mål att de kommande åren bygga 1 400 nya hyresrätter i Varberg. Vår värdegrund – mod, ansvar och delaktighet – är en ledstjärna för på den resa vi står inför och den spännande utveckling som pågår.

https://www.varbergsbostad.se