Teknisk orderadministratör i Göteborg.

Publicerad:
2018-10-08
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Emelie Jacobsson

Detaljer

Publicerad:
2018-10-08
Ort:
Göteborg, Västra Götalands län
Kategori:
Administration & kontor
Specialisering:
Administration
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201177539
Sista ansökningsdag:
2018-11-04
Kontakt:
Emelie Jacobsson

Beskrivning

Trivs du i kontakten mellan beställare och interna kollegor? Tycker du om administrativa arbetsuppgifter blandat med leveransmottagning där du får hugga i och packa upp varor. Beskriver andra dig som serviceorienterad, tekniskt lagd och strukturerad? Då har vi nästa uppdrag för dig! Vår kund är baserad på Hisingen och du kommer ingå i ett härligt team på 9 personer.

Uppdragsgivare: Randstad AB

Ort: Göteborg

Omfattning: Konsultuppdrag på heltid, start omgående och tillsvidare med chans till övertag hos kund.

Arbetsbeskrivning:
Här sitter du på ett internationellt bolag och ingår i ett glatt härligt gäng på nio personer. Företaget jobbar mot ett större bolag och levererar it produkter som tillexempel datorer, telefoner och tillbehör. Övergripande hanterar du beställningar från inkommande order samt leveransbevakar. Varje dag kommer också gods in och ut på lagret, dessa packas upp, administreras i system samt ställs på rätt plats. Ordning och reda är a och o för att allt ska fungera på bästa vis. Som orderadministratör besvarar du på mycket kring befintliga beställningar och enklare produktfrågor.

Dina arbetsuppgifter (till exempel):

  • Orderadministration
  • Godshantering och uppackning av tekniska produkter till lagret
  • Fakturering
  • Kundfrågor (status på beställningar, produktfrågor och liknande).
Kvalifikationer:
Här behöver du:

  • Minst 1 års erfarenhet av orderadministration
  • Tekniskt lagd
  • Systemvana
  • Gymnasieutbildning och god svenska och engelska såväl i tal som skrift.
Som person är du strukturerad, andra skulle nog säga att du har örnkoll på såväl arbete och lagerstatus. Du tar till dig om produktinformation, har lätt för att informera kunder på ett chosefritt men korrekt sätt och ge god service. Om tempot går upp så kan du prioritera mellan olika uppgifter och bibehålla känslan för ordning och reda. Har du dessutom en positiv inställning och sinne för humor? Då kommer du att trivas hos oss!

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2018-11-04, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Emelie Jacobsson | emelie.jacobsson@randstad.se |