Technical support Specialist till Tecan Nordic AB.

Detaljer

Kontakt:
Heidi Pettersson, 
+46768560104, 
heidi.pettersson@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2021-05-09
Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tillsvidare
Ort:
Stockholms län, 
Stockholm kommun
Kategori:
Life Science

arbetsbeskrivning.

Vi söker nu en erfaren Technical Support Specialist till Tecan Nordic. Tecan är ett globalt företag som säljer automatiserade lösningar för klinisk diagnostik. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av en technical support roll, gärna från Life Science industrin, och som är serviceinriktad, kommunikativ lösningsfokuserad. Tjänsten är placerad i centrala Stockholm med tillträdesdatum så snart som möjligt i överenskommelse med rätt kandidat.  

ansvarsområde.

I rollen som Technical support Specialist kommer du vara ansvarig för att ge bästa möjliga service till Tecans kunder via mail och telefon. Du kommer tillhöra helpdesk och vara behjälplig i tekniska frågor rörande företagets produkter. Detta kan innefatta frågeställningar gällande både hårdvara och mjukvara. I rollen agerar du som first line support och gör en första bedömning av ärendet och hur man ska gå vidare. I många fall kommer du själv att kunna lösa ärendet och det gäller därför att man är lösningsorienterad. Iband krävs det att du eskalerar ärendet vidare eller delegerar till t.ex. service- eller applikationstekniker. I rollen kommer du ha många kontakytor. Förutom de dagliga kundkontakterna kommer du också ha många interna kontakytor främst med teknikerna som är ute på fält, andra kollegor ur helpdesk teamet och second level support. Du behöver även känna dig bekväm med att arbeta i olika system då arbetet ibland kräver att du felsöker remote i kundens loggfiler. I den här rollen kommer du att rapportera till European Manager för teknisk support och du kommer vara en del av det nordiska teamet.

Dina arbetsuppgifter kommer bl.a. bestå av att: 
• svara på kundens förfrågningar och complaints på ett snabbt och professionellt sätt
• göra en första bedömning och analys av kundens problem och hitta en lösning på hur man bäst går vidare 
• eskalera frågor inom organisationen vid behov
• följa upp ärenden och stänga när de är avslutade
• upprätthålla kunskap om företagets instrument och produkter genom att delta i utbildningsseminarier, granska professionella publikationer och upprätta personliga nätverk

kvalifikationer.

• Akademisk examen inom t.ex. bioteknik, kemiteknik eller annan passande teknisk inriktning
• Erfarenhet av en liknande roll i en teknisk industri, gärna från Life Science industrin
• Mycket goda datakunskaper och ett stort dataintresse
• Flytande i både svenska och engelska i tal och skrift är ett krav
• Har du tidigare erfarenhet av att ha arbetat med Tecans utrustning och mjukvara ses detta som starkt meriterande 
• Språkkunskaper i spanska, tyska, franska och/eller danska är meriterande

I denna roll lägger vi även stor vikt vid personlig lämplighet och det krävs att du är kommunikativ, serviceinriktad och framåtlutad. För att trivas i rollen bör du vara en problemlösare ut i fingerspetsarna och det är också viktigt att du känner dig bekväm med att driva den tekniska dialogen både mot kunder och internt. Vidare är du van vid ett högt arbetstempo där du snabbt kan behöva omprioritera för att anpassa dig till nya omständigheter. Du kommer själv att planera ditt arbete utifrån de frågeställningar som kommer in från kund och det gäller därför att du är organiserad och strukturerad i ditt arbetssätt och att du har en mycket god prioriteringsförmåga. 

ansökan.

Ansökningar kommer att hanteras löpande så tveka inte att skicka in din ansökan om du tycker att tjänsten låter intressant. 

Ansökningar via mail undanbedes då vi inte har möjlighet att hantera dessa p.g.a. GDPR.

Information & Ansökan
I rekryteringen av denna tjänst samarbetar Tecan Nordic AB med Randstad Life Sciences. För ytterligare information om tjänsten, vänligen kontakta: Rekryteringskonsult Heidi Pettersson, heidi.pettersson@randstad.se 

om Tecan Nordic AB.

Tecan is a leading global provider of automated laboratory instruments and solutions. Our systems and components help people working in clinical diagnostics, basic and translational research and drug discovery bring their science to life. In particular, we develop, produce, market and support automated workflow solutions that empower laboratories to achieve more. Our Cavro branded instrument components are chosen by leading instrumentation suppliers across multiple disciplines.

Our vision is to empower every laboratory, every day, around the world, with Tecan technology, products and support. We aim to shape the future of automated workflows in life sciences and clinical diagnostics through unrivaled expertise, products and customer support.

https://www.tecan.se