Teamledare på ekonomiavdelning.

Publicerad:
2019-01-09
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Frida Linngård

Detaljer

Publicerad:
2019-01-09
Ort:
Gävle, Gävleborgs län
Kategori:
Ekonomi, redovisning, lön & inköp
Specialisering:
Redovisning
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201194250
Sista ansökningsdag:
2019-01-20
Kontakt:
Frida Linngård

Beskrivning

Är du utbildad ekonom och skulle vilja jobba i en roll där du får kombinera dina ekonomikunskaper med ledarskap och utveckling? Då kan det vara just dig vi söker för ett årslångt uppdrag hos en av våra kunder!

Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en Teamledare till en av våra kunder i Gävle. Rollen innebär att leda en arbetsgrupp om nio personer på en större ekonomiavdelning, med ansvar för redovisning och rapportering. Du kommer att inneha rollen som processägare vilket innebär ansvar för att avdelningens arbete utförs med hög kvalité på ett kostnadseffektivt sätt enligt verksamhetens förväntningar och överenskommelser. Du är också ansvarig för att se till att gruppens medarbetare får tillräckligt stöd och har rätt verktyg att lösa sina arbetsuppgifter.

Arbetsuppgifterna innebär bland annat att:

  • Upprätta månads-, kvartals-, och årsbokslut.
  • Säkerställa att arbetsprocesserna fortlöper enligt målsättning.
  • Se till att rapportering möter kraven på servicekvalitet och processeffektivitet.
  • Arbeta med utveckling och förbättringsarbeten inom ekonomiområdet.
  • Vara representant för redovisning i olika processforum.
  • Coacha medarbetarna i gruppen att nå uppsatta mål.
Tjänsten ingår i vår konsultverksamhet där du är anställd av oss på Randstad och jobbar på uppdrag hos vår kund. Uppdraget beräknas starta under januari/februari och fortlöpa under cirka ett år. Mer information om uppdraget kommer att ges till de kandidater som blir kallade till intervju.

Kvalifikationer
Till den här rollen söker vi dig som är högskole- eller universitetsutbildad ekonom med inriktning mot redovisning eller financial controller. Du har cirka 5 års arbetslivserfarenhet inom ekonomi och har ett stort intresse för att arbeta med utveckling och förbättringsarbete.

Flytande språkkunskaper i tal och skrift i både svenska och engelska är ett krav. Goda kunskaper i Agresso är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet för rollen. Du har ett starkt driv och är självständig som person, samtidigt som du är omtänksam som ledare. Att leda och uppmuntra andra att förbättra och utveckla sin kompetens faller sig naturligt för dig, och du har ett prestigelöst sätt att bemöta andra i din arbetsvardag.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad ett av världens största företag inom rekrytering och bemanning. Vi har som målsättning att bidra till en bättre arbetsmarknad. Det gör vi genom att hitta rätt matchning mellan företag och arbetssökande. På så sätt hjälper vi företag att växa och bli mer framgångsrika och vi hjälper arbetssökande att hitta rätt jobb och uppnå sina drömmar.

Sista ansökningsdag: 2019-01-20, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Frida Linngård, konsultchef: frida.linngard@randstad.se