Teamassistent för investmentbank i centrala stockholm.

Detaljer

Kontakt:
Ronja Romano, 
ronja.romano@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2020-02-06
Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tidsbestämd
Ort:
Stockholms län, 
Stockholm kommun
Kategori:
Administration & kontor
Specialisering:
Assistent

arbetsbeskrivning.

Är du intresserad av en roll som teamassistent i en händelserik och internationell miljö? Har du några års erfarenhet som assistent, gärna från bank och finans och vill vara en viktig stöttepelare i ett globalt företag? Vår attraktiva kund, en investmentbank med kontor i centrala Stockholm söker just nu en assistent på ett års föräldravikariat med start i juni 2020 och fram till hösten 2021. Du kommer arbeta i en internationell miljö där engelska är koncernspråket. Låter det som ett spännande uppdrag för dig? Då har Randstad rätt uppdrag för dig! Välkommen in med din ansökan, redan idag! 

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

ansvarsområde.

Som teamassistent kommer du att arbeta på en stor internationell bank i centrala Stockholm. Här välkomnas du av ett glatt team som är måna om gott samarbete och teamwork. Kontoret genomsyras av en trevlig såväl som entreprenöriell stämning. Rollen är bred med varierande och omväxlande arbetsuppgifter. Du kommer arbeta självständigt men även i nära samarbete tillsammans med den andra assistenten. I rollen arbetar du tillsammans med tre bankers för att underlätta respektive stötta dem i det dagliga arbetet. Du arbetar med administrationen och koordinering för att se till att dagarna går ihop. Du kommer därför vara en mycket viktig stöttepelare i företaget.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
  • Kalenderhantering
  • Förbereda, boka och koordinera interna och externa möten
  • Hjälpa till med utläggsredovisningar och reseräkningar
  • Koordinera researrangemang med flyg, transport och boende.
  • Avlasta och hjälpa till med administrativa uppgifter såsom kontering av fakturor

omfattning.

1 års föräldravikariat som sträcker sig från juni 2020 till och med hösten 2021. Heltid, mån-fre 09.00-17.00.

kvalifikationer.

Vi söker dig som har;
  • Minst 1 års erfarenhet från liknande roll som assistent
  • Mycket goda kunskaper i Officepaketet och kan snabbt sätta dig in i nya system
  • Flytande kunskaper i engelska då omfattande av kommunikationen sker på engelska
  • Det ses som meriterande om man har erfarenhet från bank och finansbranschen, dock ej krav.
 Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att trivas i rollen har du några års erfarenhet från rollen som teamassistent och känner dig trygg i rollen. Har du erfarenhet av att arbeta inom investmentbranschen tidigare är det ett stort plus, dock inte ett krav. Vi söker dig som trivs i ett självständigt arbete och kan hantera flera arbetsuppgifter respektive kontakter parallellt. Du har mycket goda kunskaper i engelska då det är koncernspråket. Du präglas av ett starkt driv och engagemang och trivs med att arbeta proaktivt. Du arbetar steget före samtidigt som du kan omprioritera efter behov. Vi tror därför att du trivs i en snabbrörlig och föränderlig miljö samtidigt som du har förmåga att skapa struktur och ordning.
 
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

ansökan.

Sista ansökningsdatum: 2020-02-06, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

om Randstad.

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

https://www.randstad.se