Taktiskt inköpare till finspång.

Detaljer

Kontakt:
Alice Lindell, 
alice.lindell@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2021-09-26
Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tidsbestämd
Ort:
Östergötlands län, 
Finspång kommun
Kategori:
Ekonomi, redovisning, lön & inköp
Specialisering:
Inköp

arbetsbeskrivning.

Har du erfarenhet och/eller utbildning inom inköp? Är du driven och trivs i goda samarbeten? Då kan vi ha uppdraget för dig! Just nu letar vi efter en taktiskt inköpare till stort internationellt bolag i Finspång. 

I rollen som taktiskt inköpare ansvarar du för offerthantering och förhandling av mindre omfattande avtal. I arbetet igår att hantera inköpsbeställningar och fakturor samt arbeta för processutveckling för att förbättra processflöden. Du arbetar aktivt med problemlösning på både kort och lång sikt och kommunicerar avvikelserna i leveranskedjan vilket innebär många kontakter och nära samarbete med personer både utanför och innanför företaget.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

ansvarsområde.

Som taktiskt inköpare kommer dina huvudsakliga ansvarsområdet vara: 
  • Offerthantering och förhandling av mindre omfattande avtal.
  • Hantering av inköpsbeställningar och fakturor. 
  • Processutveckling vid identifierade avvikelser för att förbättra processflöden.

arbetstider.

Heltid, 100%. 
Uppdraget avser starta 2021-10-01, pågår fram till 2022-03-31 med chans till förlängning. 

kvalifikationer.

Vi söker dig som har: 
  • Några års tidigare arbetslivserfarenhet av och/eller utbildning inom inköpsområdet.
  • Erfarenhet av SAP är önskvärt men inget absolut ett krav.
  • Är utåtriktad, drivande och har god samarbetsförmåga både externt och internt.
  • Tar tag i avvikelser så snart de uppstår och hanterar problem på ett strukturerat sätt.
  • Tycker att förbättringsarbete är en självklar del och tillhör det dagliga arbetet.
  • Har god kunskap i svenska och engelska i såväl tal som skrift för att kunna hantera alla våra leverantörer.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald 

ansökan.

2021-09-26, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Alice Lindell, alice.lindell@randstad.se

om Randstad.

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

https://www.randstad.se