Supporttekniker till Nordic Choice Hotels Support-team!   i Stockholm.

Publicerad:
2018-07-19
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Joanna Hansson
Telefonnummer:
+46729733473

Detaljer

Publicerad:
2018-07-19
Ort:
Stockholm, Stockholms län
Kategori:
IT
Specialisering:
Support
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201163670
Sista ansökningsdag:
2018-09-30
Kontakt:
Joanna Hansson
Telefonnummer:
+46729733473

Beskrivning

Är du en tvättäkta servicestjärna? Är kombinationen av support och teknik i en varierad vardag med mycket ansvar, det du söker? Läs vidare! Vi söker nu flera supporttekniker till Nordic Choice Hotels Support-team!

Ett supportteam utöver det vanliga - Hos Nordic Choice Hotels ingår du i ett sammansvetsat, dynamiskt support-team där du tar mycket ansvar och arbetar inom flera olika support-roller och projekt, vilket innebär en tekniskt utmanande och varierande arbetsmiljö. Det är högt till tak och mycket energi i teamet som har nära till skratt och har roligt tillsammans, de jobbar mot gemensamma mål och ständig förbättring - laget före jaget fokus.

Om rollen
Service & Support är en funktion som ingår i Nordic Choice IT, som ansvarar för alla inkommande supportfrågor från de anställda på hotellen och huvudkontoren. De är IT avdelningens ansikte utåt mot verksamheten, vilket ställer höga krav på exemplarisk service och ett glatt humör! Du kommer att supportera på ett 100-tal olika system samt hantera IT-frågor, allt från enklare ärenden till djupare felsökning på avancerad nivå. Utöver linjearbetet är teamet involverade i alla faser vid införande, utveckling och förvaltning av NCH’s IT system samt delaktiga i IT projekt. Vid hotellöppningar får du även ibland vara med ute på plats, för att se hur IT-miljön sätts upp på helt nya hotell.

Teamet består av 12 personer och arbetar enligt LEAN och ITIL. Alla tekniker i teamet roterar kring 8 olika roller och ansvarsområden, vilket medför en väldigt dynamisk och utvecklande miljö där du ständigt lär dig något nytt och får jobba med olika ansvarsområden och arbetsuppgifter. Rollerna är indelade i ”frontoffice” och ”backoffice”, där frontoffice ansvarar för alla inkommande ärenden, antingen via telefon, mail, portal samt walk ins. I backoffice arbetar du med de mer tidskrävande ärendena. Varje morgon fördelas även specifika backoffice roller ut och därmed ansvar du även för ett specifikt område, som exempelvis konton, prioriteringar (incident manager), uppdateringar och statistik.

Vem är du?
Vi söker dig som har en stark känsla för service, som är positiv och tycker om att driva på och få med dig dina teammedlemmar. Vi ser gärna att du har minst 2 års erfarenhet av en liknande supportfunktion och är van vid att hantera olika typer av ärenden, både via telefon och mail samt att ta ansvar i olika projekt. Du tycker om att ha varierande arbetsuppgifter, att få mycket ansvar och att driva förbättringar och att påverka. Vi vill att du verkligen brinner för att ge support och service och ser långsiktigt på rollen som Supporttekniker.

Vi vill att du har tekniska kunskaper samt erfarenhet av:

  • Citrix
  • Google Suite
  • AD
  • Windows 7-10
  • Ärendehanteringssystem
Meriterande
Lean och ITIL certifiering

För den här tjänsten krävs det att du talar och skriver flytande engelska och svenska - norska är meriterande.

Arbetstider:
Teamet arbetar 7,5 timmars dagar under nedan tider:

Måndag-fredag
7.00-15.00
9.00-17.00
11.00-19.00.
Passen fördelas jämnt inom teamet.

Om Kunden:
Nordic Choice Hotels är en av nordens största hotellkoncerner som ständigt utvecklar sin hotellverksamhet, i verksamheten ingår kedjorna Clarion, Quality och Comfort samt ett stort antal egenprofilerade hotell såsom tex Yasuragi, Avalon, The Thief, F6 för att nämna några. De har ca 190 hotell runt om i hela norden med huvudsak i Sverige och Norge där medarbetarna ger allt för att ge gästen den bästa möjliga servicen. Huvudkontor finns i Oslo och Stockholm totalt är de närmare 16.000 anställda. NCH är inte som vilken hotellverksamhet som helst, de är en miljömedveten organisation som också tar ett stort samhällsansvar genom att med flera smarta idéer bidra till hjälpande verksamheter som bland annat innebär att ge trygghet till fattiga barn och rädda regnskogarna.

Ort: Stockholm

Uppdragsgivare: Dfind IT

Start: Start kommer att ske så snart som möjligt.

Vi kommer att intervjua kandidater löpande, så ansök direkt! Har du frågor om uppdraget kan du kontakta dennis.wallerstrom@dfind.se eller joanna.hansson@dfind.se

Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på IT. Vi jobbar för att andra ska lyckas. Vår målsättning är att våra kandidater hittar det perfekta uppdraget och att våra kunder hittar just den kompetens de behöver. Alla som arbetar hos oss är specialister på IT-kompetens. Vi anställer enbart engagerade människor med rätt attityd som stöder våra värderingar.