Supporttekniker till marknadsledande bolag i Göteborg.

Detaljer

Publicerad:
2019-10-02
Ort:
Göteborg, Västra Götalands län
Kategori:
IT
Specialisering:
Support
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201250513
Sista ansökningsdag:
2019-10-31
Kontakt:
Tova Dahlgren
arbetsbeskrivning.
Brinner du för teknik och IT. Har du en bakgrund inom IT support? Då kan detta vara rollen för dig. Open är marknadsledande inom betalningslösningar och sitter i fräscha lokaler på Lindholmen. Här kommer du bli en del av ett team där man gemensamt jobbar för att nå målen. Ett team där man har roligt och får möjlighet att utvecklas och bidra tillsammans.

Företaget erbjuder lösningar inom kassa- och betalsystem inriktat mot restaurangbranschen. Tjänsterna utvecklas för pc, mobil och terminaler. Här jobbar du nära både kunder och produkter där vägen från idé till genomförande är kort. Kundlistan är imponerande - Open har bland annat avtal med TOSO, Paddan, MR.P, Cherry, Hemglass & Bar Himmel.

Bolaget består av tre produktbolag som alla från början haft en liknande produktportfölj. I årsskiftet 2019 gick de samman blev OPEN. Idag består man av 170 medarbetare. OPEN finns i Finland, Norge, Danmark och Sverige. Kulturen som råder just nu är att det händer mycket. Det är lätt att få igenom förändringar och kunna ta snabba beslut.

Just nu lanserar de en ny produkt på terminalsidan. De hoppas stort på produkten som ligger i framkant på marknaden och behöver därför ytterligare förstärkning i sitt supportteam i Göteborg. Din roll som supporttekniker kommer bli betydelsefull för verksamhetens expansiva fas.

Rollen som Supporttekniker är ett uppdrag där du inledningsvis kommer att få anställning hos Randstad Technologies men med ambition att på sikt gå över i anställning hos kund.

Randstad Technologies är specialister inom IT. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Technologies står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.

ansvarsområden.
Som supporttekniker kommer din huvuduppgift vara att svara i telefon och försöka lösa kundens behov eller problem. Att samordna och koordinera dina ärenden inom teamet är en viktig del av arbetet likväl som att vid behov eskalera ärenden till verksamhetens specialist team. I arbetet ingår även beredskapstjänst som fördelas löpande i teamet. Detta kommer du ta dig an när du är varm i kläderna. Vid uppdragsstart kommer du att tilldelas en mentor med flera års erfarenhet inom området som du har daglig kontakt med för att komma in i arbetet på bästa sätt. I rollen som supporttekniker kan du komma att jobba med följande:

• Supportera kunder över telefon, chatt och mejl
• Registrera ärenden i företagets ärendehanteringssystem
• Ansvara för problemlösning och återkoppling till kund

kvalifikationer.
• Du är en IT nörd med ett stort intresse för teknik, databaser och nätverk
• Du har tidigare erfarenhet av servicerelaterade yrken med betoning på IT. Erfarenhet av arbete med kassa- och betalsystem är starkt meriterande
• Du talar och skriver flytande svenska och engelska.
• Du besitter goda Windows kunskaper
• Har B-körkort
• Har du har en IT-utbildning i grunden, gärna kopplat till nätverk är detta en stor fördel

Vi lägger stor vikt vid personlighet. Vi söker dig som är initiativrik och servicemedveten. Du drivs av att hjälpa kunder och är pedagogisk och kommunikativ i mötet med andra. Som person är du noggrann och stresstålig. Du kommer gärna med idéer och delar med dig av dina kunskaper till andra. Ett visst mått att tävlingsinriktning ses som en fördel för att passa in i gruppen och rollen.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

erfarenhet.
Tidigare erfarenhet av support, IT och teknik.

omfattning.
Heltid med goda möjligheter till anställning hos kund efter inhyrningsperiod.

ansökan.
2019-10-31 urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. Då det är sommartider kan det dröja något längre innan man får återkoppling

för information:
Tova Dahlgren tova.dahlgren@randstad.se

om randstad.
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

arbetsbeskrivning.

Brinner du för teknik och IT. Har du en bakgrund inom IT support? Då kan detta vara rollen för dig. Open är marknadsledande inom betalningslösningar och sitter i fräscha lokaler på Lindholmen. Här kommer du bli en del av ett team där man gemensamt jobbar för att nå målen. Ett team där man har roligt och får möjlighet att utvecklas och bidra tillsammans.

Företaget erbjuder lösningar inom kassa- och betalsystem inriktat mot restaurangbranschen. Tjänsterna utvecklas för pc, mobil och terminaler. Här jobbar du nära både kunder och produkter där vägen från idé till genomförande är kort. Kundlistan är imponerande - Open har bland annat avtal med TOSO, Paddan, MR.P, Cherry, Hemglass & Bar Himmel.

Bolaget består av tre produktbolag som alla från början haft en liknande produktportfölj. I årsskiftet 2019 gick de samman blev OPEN. Idag består man av 170 medarbetare. OPEN finns i Finland, Norge, Danmark och Sverige. Kulturen som råder just nu är att det händer mycket. Det är lätt att få igenom förändringar och kunna ta snabba beslut.

Just nu lanserar de en ny produkt på terminalsidan. De hoppas stort på produkten som ligger i framkant på marknaden och behöver därför ytterligare förstärkning i sitt supportteam i Göteborg. Din roll som supporttekniker kommer bli betydelsefull för verksamhetens expansiva fas.

Rollen som Supporttekniker är ett uppdrag där du inledningsvis kommer att få anställning hos Randstad Technologies men med ambition att på sikt gå över i anställning hos kund.

Randstad Technologies är specialister inom IT. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Technologies står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.

ansvarsområden.

Som supporttekniker kommer din huvuduppgift vara att svara i telefon och försöka lösa kundens behov eller problem. Att samordna och koordinera dina ärenden inom teamet är en viktig del av arbetet likväl som att vid behov eskalera ärenden till verksamhetens specialist team. I arbetet ingår även beredskapstjänst som fördelas löpande i teamet. Detta kommer du ta dig an när du är varm i kläderna. Vid uppdragsstart kommer du att tilldelas en mentor med flera års erfarenhet inom området som du har daglig kontakt med för att komma in i arbetet på bästa sätt. I rollen som supporttekniker kan du komma att jobba med följande:

• Supportera kunder över telefon, chatt och mejl

• Registrera ärenden i företagets ärendehanteringssystem

• Ansvara för problemlösning och återkoppling till kund

kvalifikationer.

• Du är en IT nörd med ett stort intresse för teknik, databaser och nätverk

• Du har tidigare erfarenhet av servicerelaterade yrken med betoning på IT. Erfarenhet av arbete med kassa- och betalsystem är starkt meriterande

• Du talar och skriver flytande svenska och engelska.

• Du besitter goda Windows kunskaper

• Har B-körkort

• Har du har en IT-utbildning i grunden, gärna kopplat till nätverk är detta en stor fördel

Vi lägger stor vikt vid personlighet. Vi söker dig som är initiativrik och servicemedveten. Du drivs av att hjälpa kunder och är pedagogisk och kommunikativ i mötet med andra. Som person är du noggrann och stresstålig. Du kommer gärna med idéer och delar med dig av dina kunskaper till andra. Ett visst mått att tävlingsinriktning ses som en fördel för att passa in i gruppen och rollen.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

erfarenhet.

Tidigare erfarenhet av support, IT och teknik.

omfattning.

Heltid med goda möjligheter till anställning hos kund efter inhyrningsperiod.

ansökan.

2019-10-31 urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. Då det är sommartider kan det dröja något längre innan man får återkoppling

För information: Tova Dahlgren tova.dahlgren@randstad.se

om randstad.

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.