Supporttekniker till en fantastisk arbetsgivare i Solna.

Publicerad:
2018-02-13
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Tilda Stenmark

Detaljer

Publicerad:
2018-02-13
Ort:
Solna, Stockholms län
Kategori:
IT
Specialisering:
Support
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201123114
Sista ansökningsdag:
2018-05-01
Kontakt:
Tilda Stenmark

Beskrivning

Om Företaget
Dicom levererar trygg IT outsourcing med snabb service och support. De tar hand om delar av- eller hela företags IT miljöer, allt från servrar, nätverk, internet och backup till kontorets lokala IT-behov. För fjärde året i rad placerar sig Dicom i topp två inom Outsourcing och drift i Radars oberoende leverantörsundersökning kring kundnöjdhet!

Är du beredd att stanna och utvecklas på ett företag? Då är Dicom rätt för dig!
Många som börjat arbeta hos Dicom har trivts så bra att de har valt att stanna i flera år och utvecklas med Dicom. Tidigare anställda har börjat i supporten och har senare gått vidare till att arbeta med nätverk eller drift, medan andra har trivts så bra i supporten att de har valt att stanna i den familjära gruppen för att fortsätta att utvecklas inom teknisk support. Dicom som arbetsgivare är mycket mån om sina anställda och sina kunder, de har vid upprepade tillfällen visat mycket goda resultat inom kundnöjdhet.

Din profil
Vi letar dig som har arbetat i en 1st line i ett år och är nu redo för att ta ditt nästa kliv i ditt arbetsliv. Du behöver ha erfarenheten av en teknisk support eftersom Dicom har en avancerad teknisk support, en ”1,5 line” (det vill säga i gränslandet mellan en 1st och 2nd line support) som löser 90% av alla ärenden som kommer in. Det innebär att du får möjlighet att fördjupa dina tekniska kunskaper.

Vad erbjuder vi?
Vi är en avancerad supportfunktion inom olika applikationer och system, så vi erbjuder både enklare och svårare tekniska utmaningar. De enklare uppgifterna ger dig tid att pusta ut och ladda batterierna inför nästa avancerade fråga som gör att du utvecklas både i din tekniska kompetens och i bemötandet med användare. Du kommer att ha ansvar för avancerad support samtidigt som du får ett socialt utbyte med dina användare. Du kommer att vara en viktig del av teamet som levererar service i världsklass. Du kommer att vara företagets ”ansikte utåt” och du gör det tillsammans med ett familjärt och tight team.

Arbetsuppgifter
Ärendena varierar mycket eftersom 90 % av alla ärenden som kommer in har du och dina kollegor möjlighet att lösa. Ärendena kan vara tex felsökning av hård- och mjukvara, kontohantering (t.ex. AD och Office 365), installation av applikationer och felavhjälpning via fjärrverktyg eller kanske något helt oväntat? När ett ärende inte går att lösa i supporten är det du får som får kontakta tredjepartsleverantörer.

Krav

  • Ca ett års erfarenhet av teknisk support
  • Windows OS, 7-10
  • Office 2010 - 2016 (Outlook, Word, Excel)
  • AD
  • Grundläggande kunskaper om nätverk
  • Grundläggande kunskaper om brandväggar och Antivirus
  • Talar och skriver flytande engelska och svenska.
Meriterande

  • Kunskaper inom Mac OS X
  • Office 365
  • Windows server 2008 - 2012
  • SharePoint
  • Microsoft SQL Server 2008 och framåt
  • Förståelse för DNS
  • Arbetat i extern support
Ort: Stockholm, S:t Eriksplan

Start: Omgående, så snart vi har hittat rätt person. Intervjuer sker löpande.

Uppdragsgivare: Dicom.

I denna rekrytering har Dicom valt att samarbeta med Dfind IT som tar hand om alla ansökningar och rekryteringsprocessen. Intervjuer kommer att ske löpande, så ansök direkt! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta tilda.stenmark@dfind.se

Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på IT. Vi jobbar för att andra ska lyckas. Vår målsättning är att våra kandidater hittar det perfekta uppdraget och att våra kunder hittar just den kompetens de behöver. Alla som arbetar hos oss är specialister på IT-kompetens. Vi anställer enbart engagerade människor med rätt attityd som stöder våra värderingar.