Supporttekniker, Stockholm.

Detaljer

Kontakt:
Jens Hultqvist, 
jens.hultqvist@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2022-01-30
Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tillsvidare
Ort:
Stockholms län, 
Solna kommun
Kategori:
IT
Specialisering:
Support

arbetsbeskrivning.

Är du en problemlösare som tycker att det är roligt och stimulerande att hjälpa andra med deras IT-relaterade problem? Gillar du att ingå i ett mindre team som arbetar med intern-IT och daglig kontakt med användare?

Vi söker dig som är serviceinriktad samt vill utvecklas inom IT-support och skaffa fler värdefulla erfarenheter från spännande IT-miljöer. Du kommer att få jobba på plats ute hos vår kund där du ingår in en mindre arbetsgrupp som arbetar med att ge support på deras interna IT-miljö. Du kommer att arbeta i kundens Servicedesk och ha mycket kontakt med användare där du hjälper dem med olika problem relaterat till IT-system.   

Du får möjlighet att växa som supporttekniker och vi, ihop med kunden, ser till att du kan öka dina kunskaper inom IT-området i din takt. För att du snabbt ska trivas hos oss kommer du få en mentor som hjälper dig att komma in i rollen och teamet. Du kommer ha möjlighet att träffa framtida kollegor under rekryteringsprocessen. För oss är det viktigt att du känner dig som en i gänget från första dagen.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 

ansvarsområde.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har förmåga att arbeta både självständigt och i team samt är noggrann och tar stort ansvar. Du behöver också kunna driva ärenden och se till att de blir lösta på ett fullgott sätt med hjälp både av dokumentation och problemlösning. Du har ett intresse för IT och en vilja att lära nytt då förändringstakten kommer att vara hög.  

kvalifikationer.

Du har tidigare jobbat inom IT-support 1–2 år. Har lätt att sätta dig in i nya miljöer, system och applikationer. För att lyckas i rollen behöver du ha god kunskap om arbeta mot kunder på telefon & mail. Vi ser gärna att man har erfarenhet av 1-line tekniker sedan innan eller annan IT erfarenhet.  Både stora och små kunder, viss installation av datorer förekommer också.
 
Språkkunskaper: Svenska och engelska

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

ansökan.

Urval och intervjuer kommer ske löpande, tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, frågor om tjänsten tas med Jens Hultqvist på jens.hultqvist@randstad.se välkommen in med din ansökan.

om Randstad.

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

https://www.randstad.se