Supporttekniker Stockholm.

Publicerad:
2018-11-26
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Joanna Hansson

Detaljer

Publicerad:
2018-11-26
Ort:
Stockholm, Stockholms län
Kategori:
IT
Specialisering:
Support
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201178307
Sista ansökningsdag:
2018-12-23
Kontakt:
Joanna Hansson

Beskrivning

Är du en servicestjärna inom it? Är kombinationen av support och teknik i en varierad vardag med mycket ansvar, det du söker? Läs vidare! Vi söker nu flera supporttekniker till ett glatt Support-team!

Ett supportteam utöver det vanliga – Du kommer ingå i ett sammansvetsat, dynamiskt support-team där du tar mycket ansvar och arbetar inom flera olika support-roller och projekt, vilket innebär en tekniskt utmanande och varierande arbetsmiljö. Det är högt till tak och mycket energi i teamet som har nära till skratt och har roligt tillsammans, de jobbar mot gemensamma mål och ständig förbättring - laget före jaget fokus.

Om rollen
Som supporttekniker ansvarar du för alla inkommande supportfrågor från de anställda på bolaget. Du är IT avdelningens ansikte utåt mot verksamheten, vilket ställer höga krav på exemplarisk service och ett glatt humör! Du kommer att supportera på ett 100-tal olika system samt hantera IT-frågor, allt från enklare ärenden till djupare felsökning på avancerad nivå.

Teamet arbetar enligt LEAN och ITIL i en dynamisk och utvecklande miljö där du ständigt lär dig något nytt och får jobba med olika ansvarsområden och arbetsuppgifter. Du tillsammans med ditt team ansvarar för alla inkommande ärenden, antingen via telefon, mail, portal samt walk ins.

Vem är du?
Vi söker dig som har en stark känsla för service, som är positiv och tycker om att driva på och få med dig dina teammedlemmar. Vi ser gärna att du har minst 2 års erfarenhet av en liknande supportfunktion och är van vid att hantera olika typer av ärenden, både via telefon och mail samt att ta ansvar i olika projekt. Du tycker om att ha varierande arbetsuppgifter, att få mycket ansvar och att driva förbättringar och att påverka. Vi vill att du verkligen brinner för att ge support och service och ser långsiktigt på rollen som Supporttekniker.

Vi vill att du har tekniska kunskaper samt erfarenhet av:
Office 365
AD
Windows 7-10
Ärendehanteringssystem
Grundläggande nätverkskunskaper

Meriterande
Lean och ITIL certifiering.

För den här tjänsten krävs det att du talar och skriver flytande engelska och svenska.

Arbetstider: 8-17

Ort: Stockholm
Uppdragsgivare: Dfind IT
Start: Start kommer att ske så snart som möjligt.

Vi kommer att intervjua kandidater löpande, så ansök direkt! Har du frågor om uppdraget kan du kontakta dennis.wallerstrom@dfind.se eller joanna.hansson@dfind.se

Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på IT. Vi jobbar för att andra ska lyckas. Vår målsättning är att våra kandidater hittar det perfekta uppdraget och att våra kunder hittar just den kompetens de behöver. Alla som arbetar hos oss är specialister på IT-kompetens. Vi anställer enbart engagerade människor med rätt attityd som stöder våra värderingar.