Supporttekniker.

Detaljer

Kontakt:
Joanna Hansson, 
+46729733473, 
joanna.hansson@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2022-01-30
Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tillsvidare
Ort:
Stockholms län, 
Stockholm kommun
Kategori:
IT
Specialisering:
Support

arbetsbeskrivning.

Vår kund är en del av Sveriges största teleoperatör. Hos kunden blir du en del av ett kreativt, motiverande och välkomnade företag där alla kan vara sig själva, med likvärdiga möjligheter att utvecklas. De respekterar människor och värdesätter mångfald. Förutom en attraktiv och inkluderande arbetsmiljö erbjuder de flexibilitet och ett brett utbud av olika förmåner.

Gruppen/teamet:
Tillsammans med IT-intresserade kollegor är ditt viktigaste uppdrag att skapa kundnöjdhet i världsklass, det genom att lösa deras incidenter och beställningar inom ramen för vår SLA (Service Level Agreement). Vi tror att du säkerställer det genom att självständigt lyssna på kundens behov via inkommande samtal, mail och vårt ärendehanteringssystem ServiceNow, där du löser kundens problem och vid behov tar stöd av din teamledare och kollegor i teamet som alltid finns till vid behov. 

ansvarsområde.

Är du lika dedikerad som oss att ge ett kundbemötande i världsklass och samtidigt få arbeta med det vi brinner för mest, nämligen allt som stavas IT? Då kan rollen som supporttekniker hos oss på kundens 1st-line vara den perfekta rollen för dig. Här varvas du att få lösa spännande tekniska problem i PC/Mac miljö, fördjupa dig inom Microsofts tjänster som Office 365 och mycket mer, där du samtidigt utvecklas till att bli kundens IT-expertrådgivare tillsammans med ett härligt gäng med samma intressen som du. På sikt ser vi att du utvecklas till 2nd-line eller varför inte börja nosa på nätverksteknikerspåret? Med tydliga karriärvägar och vårt stöd på kan din resa bli riktigt lång.

Vi tror även att du är bekväm att arbeta i ett team som efter förutbestämt schema kan arbeta dag, kväll, natt eller helg; där ni tillsammans finns där när något händer kund 24/7.

Förutom det är problemen du ställs för spännande, varierande där du ständigt lär dig något nytt och får större ansvar. Dessutom får du lära dig det välkända ärendehanteringssystem ServiceNow. Vi tror även på att förbättring är avgörande, varpå vi tillsammans utbildar dig och teamet i områden vi jobbar med, så du fortsatt utvecklas hos oss.

Rollen inkluderar, men är inte begränsad till:
Hantera incidenter och lösa problem som konfiguration och felsökning PC/Mac miljö inom ex. Office 365, Active Directory och Exchange
Mycket kundkontakt via telefon, mail och ärendehanteringssystemet ServiceNow

Personliga egenskaper:
Ett genuint intresse för kundkontakt- och skapa kundnöjdhet
Duktig på att lösa problem på ett strukturerat sätt
Flexibel att arbeta i en bransch i förändring och ständig utveckling

arbetstider.

Heltid. Efter förutbestämt schema, arbetstider som dag, kväll, natt och helg.

kvalifikationer.

Krav:
Erfarenhet av kundbemötande roller, ex. teknisk support eller kundtjänst
Goda kunskaper inom PC/Mac-miljö och bekväm med det tekniska inom Office 365

Meriterande:
Erfarenhet av Active Directory eller Exchange

Utbildning:
Fullständig gymnasial examen

Språk: 
Kommunicera obehindrat på svenska och engelska

ansökan.

Vi kommer att ta emot ansökningar löpande. Om du har frågor om tjänsten kontakta joanna.hansson@randstad.se 

om Randstad.

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

https://www.randstad.se