Supporttekniker.

Detaljer

Kontakt:
Joanna Hansson, 
+46729733473, 
joanna.hansson@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2021-10-31
Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tillsvidare
Ort:
Stockholms län, 
Stockholm kommun
Kategori:
IT
Specialisering:
Support

arbetsbeskrivning.

Randstad Technologies är specialister inom IT. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får coachning och varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Technologies står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter. 

Här kommer du att ingå i ett sammansvetsat supportteam. I den här rollen kommer du att ansvara för alla inkommande supportfrågor från de anställda på flera olika system samt ingå i olika projekt. Du kommer vara IT avdelningens ansikte utåt mot verksamheten, vilket ställer höga krav på exemplarisk service och ett glatt humör. Du löser de ärenden som kan lösas snabbt och eskalerar vidare de som kräver mer tid och felsökning. Det är ditt ansvar att löpande återkoppla till användaren vad status är i ärendet och agera länken mellan användaren och 2nd line teknikerna i teamet. 

ansvarsområde.

Arbetsuppgifter:

  • Ta emot, registrera, kategorisera och prioritera ärenden från våra användare som kommer in via telefon, portal och mail
  • Lösa fel som anmäls snabbt och effektivt med stort fokus på service
  • Hantera beställningar av tex behörigheter och konton
  • Koordinera och kommunicera lösningar som tas fram i samarbete med våra system- och tekniskt ansvariga både internt och från leverantörer
  • Bidra till kunskapsuppbyggnad inom gruppen
  • Kontinuerligt bidra till att förbättra det dagliga och långsiktiga arbetet samt ta ansvar för sin egen utveckling
  • Samarbeta tätt med tjänsteägare och leverantörer
Vi söker dig som har en stark känsla för service och kommunikation, som är positiv och tycker om att driva på och ta ansvar. Du har erfarenhet från en typ av kundsupport eller IT support sedan innan och är van vid att ta emot och lösa enklare ärenden via telefon och mejl. Du är van vid att arbeta i ett ärendehanteringssystem

arbetstider.

Heltid. 07.00-19.00 på vardagar, fördelat i 3 pass.
7.00-15.00
9.00-17.00
11.00-19.00. 
Passen fördelas jämnt inom teamet. 

kvalifikationer.


  • Eftergymnasial utbildning med inriktning IT eller motsvarande
  • Van att arbeta strukturerat i ärendesystem
Meriterande
  • Kunskap inom Citrix, Google Suite, AD
  • Erfarenhet att arbeta process- eller ramverksorienterat (tex ITIL/Lean/Devops) 

erfarenhet.

Minst 2-3 års erfarenhet inom IT-support

ansökan.

Vi kommer att ta emot ansökningar löpande. Om du har frågor om tjänsten kontakta joanna.hansson@randstad.se 

om Randstad.

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

https://www.randstad.se