Supply Chain Manager.

Publicerad:
2019-05-29
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Anne Hansson

Detaljer

Publicerad:
2019-05-29
Ort:
Lerum, Västra Götalands län
Kategori:
Ekonomi, redovisning, lön & inköp
Specialisering:
Inköp
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201225655
Sista ansökningsdag:
2019-06-18
Kontakt:
Anne Hansson

Beskrivning

Vi söker nu en erfaren Supply Chain Manager som vill ta nästa steg i karriären och arbeta på ett spännande företag med tillväxt och expansion som ledord! Vi söker dig som trivs i en ledarroll, drivs av förbättringsarbete och har flerårig erfarenhet av inköp och logistik och som vill vara med och utveckla och ta företagets inköps- och logistikprocesser till nästa nivå.

BraunAbility Europe befinner sig i en spännande fas med nya ägare sedan våren 2018, BraunAbility USA. BraunAbility Europe är moderbolag i affärsområdet med Europa som marknad. Affärsverksamheten är i högsta grad internationell vilket medför en utmaning men också en möjlighet för dig som vill vara med och påverka!

Arbetsuppgifter
Som övergripande ansvarig för inköp, lager och logistik kommer du leda företagets inköps- och logistikprocesser i Europa. Du kommer att utveckla logistikprocessen för att möta marknadens krav på snabba och säkra leveranser på den internationella marknaden. I ditt ansvar ingår att identifiera synergier och upparbeta gemensamma strategier inom bolaget. Du analyserar, utvecklar och optimerar varuförsörjning och besparingsmöjligheter och arbetar för att hitta gemensamma övergripande mål som t.ex. lageromsättning och kapitalbindning.

Du leder och fördelar arbetet på inköpsavdelningarna i Europa samt lager och logistik i Sverige. Du rapporterar till VP Operations Stenkullen och allt arbete kommer ske i nära samarbete med övriga inom Operations.

Utbildning och erfarenhet
Vi ser att du har en akademisk utbildning i ekonomi, logistik, inköp eller motsvarande. Du är en inspirerande och coachande ledare med minst 7 års erfarenhet inom ”supply chain”. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Du har goda kunskaper i Officepaketet samt erfarenhet från materialplaneringssystem. Meriterande är om du har erfarenhet av Monitor då det används på företaget. Vidare har du erfarenhet och kunskaper av LEAN-verktyg.


Personliga egenskaper
Som person bör du ha ett starkt driv med förmåga att se och driva förbättringsarbete. Du är initiativ- och ansvarstagande med en naturlig fallenhet för att strukturera upp processer. Du är strategisk, engagerad och drivande. Du behöver vara prestigelös då det ibland även krävs att hugga in i det operativa arbetet. En god och ödmjuk kommunikativ förmåga samt en god samarbetsförmåga är andra nyckelegenskaper som är viktiga för att lyckas i tjänsten. Resor i tjänsten förekommer.


Sista ansökningsdag:
Du är välkommen in med din ansökan så snart som möjligt, dock senast 18 juni. Rekryteringen kommer att ske löpande så vänta inte med din ansökan!

Företaget är anslutet till Teknikavtalet och tjänsten Supply Chain Manager lyder under Unionens avtalsområde.

För information:
Rekryteringen sker i samband med Randstad. För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anne Hansson på telefon +46(0)72 988 9405 eller via e-post: anne.hansson@randstad.se


Om Företaget:
Huvudkontoret för BraunAbility Europe är beläget i Stenkullen, Lerum strax utanför Göteborg. Här utvecklar och tillverkar vi produkter som hjälper personer med begränsad rörlighet att dagligen kunna använda sin bil. Utöver egentillverkade produkter så säljer vi även produkter som tillverkas inom koncernen.

Vår historia tog sin början för lite drygt 20 år sedan i ett verkstadsgarage och idag är vi ett världsledande företag inom vår bransch. Inom Europa är vi idag ca 200 medarbetare och verksamma i tre europeiska länder; UK, Danmark och Sverige.

Vårt framgångsrika företag vilar på en stabil värdegrund där DU som medarbetare är en stor del av vår fantastiska arbetsmiljö och företagsklimat.