Solution Specialist CRM till OKQ8 Scandinavia.

Publicerad:
2019-01-21
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Louise Nachtweij

Detaljer

Publicerad:
2019-01-21
Ort:
Stockholm, Stockholms län
Kategori:
IT
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201187151
Sista ansökningsdag:
2019-02-08
Kontakt:
Louise Nachtweij

Beskrivning

Vill du vara med på resan att skapa moderna IT-lösningar och digitalisera ett av Skandinaviens största oljebolag? Drivs du även av möjligheten att få vara med och påverka framtidens affärsdrivna IT-tjänster inom en organisation med korta beslutsvägar och ett inspirerande arbetsklimat? Då kan rollen som Solution Specialist CRM vara tjänsten för dig! Vi på OKQ8 Scandinavia befinner oss i en förändringsfas och i din roll blir du leveransansvarig för våra CRM och samarbetstjänster som är i spännande tillväxtfas med fokus på nya produkter och tjänster.

Din roll
I din roll som Solution Specialist CRM kommer du att arbeta med förvaltningsledning och leverantörsstyrning av våra lösningar inom CRM och collaboration. Du jobbar nära vår affär för att säkerställa att affärsbehov kan realiseras i tekniska lösningar på ett kostnadseffektivt sätt och för att möta deras leveranskrav på lösningarna. Då IT-funktionen på OKQ8 Scandinavia genomgår en spännande förändringsprocess innebär en stor del av ditt arbete att från grunden se över området och säkerställa att vi jobbar enligt vår IT-strategi. Arbetet kräver att du reser till vårt kontor i Danmark samt till de leverantörer som finns inom ditt område.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Säkerställa förvaltning / vidareutveckling av dina ansvarsområden
  • Operativt ansvar för att förvalta lösningarna enligt verksamhetens krav samt OKQ8s processer och rutiner
  • Säkerställa en väl fungerade applikationssupport vid fel- och förändringshantering utifrån rutin/processer
  • Delta i projekt i samverkan med interna intressenter inom verksamheten samt leverantörer
  • Framtagandet av förvaltningsplan i nära dialog med verksamhetens behov och önskemål
  • Samverkan, uppföljning och styrning av externa leverantörer/konsulter kopplat till applikationsutveckling och förvaltning
Din profil
För att passa till tjänsten som Solution Specialist CRM ser vi främst att du har erfarenhet från arbete med CRM-lösningar och collaboration inom exempelvis finans, retail eller spelbolag. Vi tror även att du har några års professionell IT-erfarenhet från roller som ex. förvaltningsledare, testledare, kravställare, systemansvarig eller Service Delivery Manager. Vidare ser vi att du är van att arbeta i gränslandet mellan affär och IT samt kan förstå och omsätta verksamhetsbehov till tekniska lösningar. Du kan uttrycka sig obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift.

Du är en person som har förmåga att skapa struktur i en föränderlig miljö. Du är van att ha kontakt med verksamhetspersoner och vet hur du skall översätta deras krav till IT-lösningar. Du har jobbat i en förvaltningsorganisation antingen som beställare eller leverantör och vet vilka krav som ställs på båda sidor. Rollen innebär att du är kittet mellan slutkund och leverantör och att du självständigt och proaktivt arbetar för att göra ditt område ständigt bättre. Vi befinner oss i en förändringsfas och en digital omställning vilket innebär stora möjligheter för rätt person till att vara med och påverka arbetet. Vi värdesätter att det ska vara roligt att gå till jobbet, därför är det av vikt att du sprider en positiv energi och delar med dig av din kunskap till kollegor och övrig verksamhet.

Din ansökan
Denna rekrytering genomförs i samarbete med Dfind IT. Du är välkommen med din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Vid frågor om rekryteringen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Louise Nachtweij på 070-367 52 64 , louise.nachtweij@dfind.se.

Om OKQ8
OKQ8 Sverige och Q8 Danmark utgör tillsammans ett av Skandinaviens största oljebolag. Vi är en engagerad och kundorienterad organisation med cirka 5000 anställda i Sverige och Danmark. Våra värderingar är öppen och ärlig, kundfokus, kompetens, snabbt och smidigt, och de påverkar vårt dagliga arbete. Våra medarbetare har alla något unikt att erbjuda, och genom våra värderingar kan vi växa och utvecklas. Vi har cirka 1000 servicestationer i Skandinavien, där vi tillhandahåller produkter och tjänster för människor i rörelse. Vi erbjuder bränsle, hög tillgänglighet och ett stort urval av bilrelaterade produkter samt färska livsmedel och 100 % rättvisemärkt kaffe. Vi arbetar aktivt med att driva utvecklingen av mer klimat- och miljövänliga bränslen och produkter.