Skicklig administratör till Swerock i Malmö

Publicerad: 2017-05-19
Ort:
Malmö, Skåne län
Kategori:
Administration & kontor
Specialisering:
Administration
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201054545
Sista ansökningsdag:
2017-06-19
Kontakt:
Kim Flemström
Har du erfarenhet från administration/orderhantering och körkort B liksom tillgång till bil? Skulle du dessutom beskriva dig som initiativtagande, ödmjuk och bra på att hantera människor? Då har vi på Randstad nästa uppdrag för dig. Vi söker nu, för start i maj / juni, en positiv administratör till Swerock.

Uppdragsgivare: Randstad AB

Ort: Malmö, 1-2 dagar i veckan jobbar du i Helsingborg.

Omfattning: Heltid, 7-16. För start i maj / juni och 6 månader framåt (med möjlighet till förlängning).

Företagsbeskrivning:
Swerock är en av Sveriges största leverantörer av fabriksbetong, grus och bergkross till bygg- och anläggningsbranschen, och erbjuder transport- och entreprenadmaskintjänster under varumärkena Cliffton samt Cliffton Mining. Vi erbjuder även återvinning av produktionsavfall från projekt inom bygg- och anläggningsbranschen. Omsättningen är cirka 4,8 miljarder kronor och antalet anställda är cirka 900. Swerock är ett dotterbolag inom Peabkoncernen.

Arbetsbeskrivning:
Som administratör hos oss är du främst stationerad i Malmö men kommer 1-2 dagar i veckan att arbeta på kontoret i Helsingborg. Det är därmed av största vikt att du har körkort och tillgång till bil (reseersättning utgår).

Tillsammans med tre kollegor med samma arbetsuppgifter jobbar du dels vid invägningen av material men också administrativt med bland annat fakturahantering. Dina arbetsuppgifter steg för steg:

  • Hantera inkommande samtal från lastbilschaufförerna och ta emot dem när de anländer för att väga materialet som ska hämtas eller lämnas.
  • Registrera informationen och för in det i affärssystemet som underlag för faktureringen, lämna en bekräftelse till föraren.
  • Skicka ut fakturor till kund och hantera inkommande fakturor.
Kvalifikationer:
Här behöver du:

  • Erfarenhet från administration / orderhantering där kundkontakt via telefon ingått.
  • Datorvana med färdigheter i Excel.
  • Körkort B och tillgång till bil.
  • Gymnasieutbildning och goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
För den här tjänsten söker vi dig som är rak och tydlig i din kommunikation. Vidare tar du initiativ i arbetet samtidigt som du är bra på att hantera människor. Är du dessutom ödmjuk och positiv så kommer du att bli en uppskattad kollega hos oss.

Plus (men inte krav) är om du har jobbat i datasystemet Axapta och/eller har en gymnasieexamen med ekonomisk inriktning, alternativt läst kurser inom samma område.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2017-06-19, Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Kim Flemström | kim.flemstrom@randstad.se | eller | Josefin Andersson | josefin.andersson@randstad.se |