Självgående ekonomiassistent i Gävle.

Publicerad:
2018-09-06
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Åsa Hedlund

Detaljer

Publicerad:
2018-09-06
Ort:
Gävle, Gävleborgs län
Kategori:
Ekonomi, redovisning, lön & inköp
Specialisering:
Ekonomiassistent
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201169704
Sista ansökningsdag:
2018-09-23
Kontakt:
Åsa Hedlund

Beskrivning

Vår kund med huvudkontor i Gävle expanderar och söker nu en ekonom till sin ekonomiavdelning.
Om du trivs med att arbeta självständigt och själv styra upp din dagar och dessutom är noggrann samt strukturerad så kan detta vara ett uppdrag för dig.

Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du är anställd av Randstad men arbetar ute hos vår kund. För rätt person kan detta uppdrag leda till anställning hos kund.

Omfattning:
Heltid

Arbetsuppgifter:

  • Kund- och leverantörsreskontra
  • Avstämningar
  • Utbetalningar
  • Fakturering
  • Bidra i arbete med månads- och årsbokslut
  • Skicka ut påminnelser och inkasso
  • Effektiviseringsarbete 
Kvalifikationer:
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av reskontrahantering och redovisning samt ekonomisk gymnasieutbildning. Meriterande är tidigare arbete på redovisningsbyrå. Som person är du ansvarsfull och noggrann med förmåga att självständigt planera, organisera och strukturera upp din arbetsvardag.
För att trivas i rollen tror vi att du är glad och positiv samt har ett prestigelöst sätt gentemot andra.


Som konsult förväntas du snabbt komma in i nya organisationer och sätta dig in i olika kulturer och system på kort tid. Tjänsten innebär många kontakter och det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person är du analytisk och noggrann. Du är affärsmässig, drivande och van att arbeta självständigt. Därtill förväntas det att du levererar och bidrar med kompetens, effektivitet och erfarenhet.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person har du ett personligt engagemang och en god förmåga att effektivt driva ditt arbete och dina projekt framåt. Du har lätt för att samarbeta i team och är bra på att planera och organisera ditt arbete. Du är angelägen om att nå resultat och att hålla deadlines med hög kvalitet i ditt arbete.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.


Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag:
2018-09-23, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information:
Åsa Hedlund, konsultchef, asa.hedlund@randstad.se