Serviceingenjör, Stockholm.

Detaljer

Kontakt:
Åsa Vallin, 
+46733434045, 
asa.vallin@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2020-11-01
Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tillsvidare
Ort:
Stockholms län, 
Sigtuna kommun
Kategori:
Teknik

arbetsbeskrivning.

Är du en teknisk problemlösare och vill arbeta med service och installationer av medicinteknisk utrustning? Brinner du för att skapa nöjda kunder och trivs i en självständig roll där både din kompetens och dina personliga egenskaper värdesätts? Hettich Labinstrument kan då erbjuda ett fritt och varierande arbete där du hjälper kunder inom sjukvård, forskning och industri i Sverige med service och teknisk problemlösning.

Som resande serviceingenjör på Hettich Labinstrument erbjuds du ett självständigt och varierande arbete med kunder inom ett flertal branscher. Hettich Labinstrument har kunder inom sjukvård, forskning och industri och har genom åren utvecklats till att bli en samarbetspartner som tillgodoser både behoven av avancerad teknisk utrustning och service av densamma, ett koncept som kunderna uppskattar. Hettich Labinstrument servar de flesta förekommande märken på den svenska marknaden, inte enbart de egna, och har under senare tid haft en stark tillväxt av serviceavtal med många stora kunder. Av den anledningen behövs kompetenta och kundorienterade serviceingenjörer, som kan fortsätta att driva den utvecklingen framåt.

ansvarsområde.

Rollen som serviceingenjör passar dig som är tekniskt intresserad och som stimuleras av ett varierande arbete där du träffar mycket kunder inom både sjukvård, akademi och industri. Du kommer att vara en del av ett litet tajt serviceteam som tillsammans servar kunderna på den svenska marknaden. Produkterna som du kommer att jobba med är framförallt centrifuger, värmeskåp, inkubatorer och klimatskåp, men även andra typer av produkter kan bli aktuella.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat att:
  • Utföra service-, underhålls- och reparationsarbete på plats hos våra kunder.
  • Utföra installationsarbeten samt hålla i enklare handhavandeutbildningar hos våra kunder.
  • Vara lyhörd för kundernas behov och skapa mervärde genom att hjälpa dem att hitta lösningar på sina tekniska utmaningar, antingen med redan befintliga produkter eller genom att förslå nya.
  • Ansvara för eget reservdelslager och initiera reservdelsbeställningar.
Ditt distrikt omfattar hela Sverige med utgångspunkt från Stockholm. Resor ingår som en naturlig del av tjänsten, ca 40 övernattningar per år.

kvalifikationer.

För att trivas och lyckas i denna roll behöver du ha:
  •  Teknisk utbildning inom mekanik eller elektronik eller motsvarande erfarenhet.
  •  Några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
  •  Kunskap inom mekanik, elektronik och mjukvara.
  •  Körkort B
  •  Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
Det är meriterande med tidigare arbetslivserfarenhet från fältet, antingen som servicetekniker/serviceingenjör eller från andra roller där du har använt dig av teknisk problemlösning och arbete hands-on. Har du tidigare arbetat med medicintekniska produkter eller på medicinsk teknisk avdelning på sjukhus ser vi det som en stor fördel.

Att du har ett genuint tekniskt intresse ser vi som en självklarhet. Som person är det viktigt att du är serviceinriktad, flexibel och kommunikativ. I mötet med kund är du lugn, lyhörd och förklarar saker på ett pedagogiskt sätt. Du tar initiativ, ansvar och planerar och driver självständigt ditt arbete framåt. Din samarbetsförmåga kommer att vara avgörande för att du ska lyckas i rollen och stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.

ansökan.

Ansök senast 2020-11-01, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: I den här rekryteringen samarbetar Hettich Labinstrument med Randstad Engineering. För mer information om tjänsten, kontakta rekryteringskonsult Åsa Vallin, 0733 43 40 45.

om Hettich labinstruments AB.

Hettich Labinstrument AB har tjänat kunder inom sjukvård, forskning och industri allt sedan bolaget bildades 1994. Under resans gång har vi utvecklas allt mer till att bli en samarbetspartner som tillgodoser behoven av såväl avancerad modern teknisk utrustning och förbrukningsprodukter samt tillhörande teknisk service vilket våra kunder uppskattar. Tack vare utvecklingen i Sverige och samarbete med våra ledande internationella leverantörer har vi uppnått en ny nivå av kapacitet och förtroende: "Möt framtidens krav redan i dag".

Vi erbjuder olika nivåer på teknisk service, allt ifrån garantiservice till förebyggande underhållsservice och akutservice. Vår tekniska service utgår ifrån Stockholm och Göteborg, där fabriksutbildade serviceingenjörer tar hand om alla serviceärenden. Under senare tid har vi haft en stark tillväxt av serviceavtal med många stora kunder. Vi servar de flesta förekommande märken på den svenska marknaden – inte enbart vår egna. 

https://www.hettichlabinstrument.se