Servicedesktekniker till Dicom! i Stockholm.

Publicerad:
2017-11-06
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Malin Karlsson

Detaljer

Publicerad:
2017-11-06
Ort:
Stockholm, Stockholms län
Kategori:
IT
Specialisering:
Support
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201089794
Kontakt:
Malin Karlsson

Beskrivning

Är du i början av din IT-karriär, brinner för service och vill jobba i en Servicedesk? Nu söker vi en servicedesktekniker till Dicom!

Dicom Datautveckling sitter i centrala lokaler i S:t Eriksplan, där du kommer ingå i ett Servicedesk-team med högt fokus på kundnöjdhet och möjlighet till teknisk utmaning!

Dicom levererar trygg IT outsourcing med snabb service och support. De tar hand om delar av- eller hela företags IT miljöer, allt från servrar, nätverk, internet och backup till kontorets lokala IT-behov. För fjärde året i rad placerar sig Dicom i topp två inom Outsourcing och drift i Radars oberoende leverantörsundersökning kring kundnöjdhet!

Om rollen
Som servicedesktekniker hos Dicom är du det viktigaste ansiktet utåt för att skapa ett intryck som förmedlar att vi har Sverige nöjdaste kunder. Detta är minst lika viktigt som din kunskap kring att ta hand om de supportärenden som inkommer via mail och telefon. Arbetsuppgifterna består bland annat av felsökning av hård- och mjukvara, kontohantering (t.ex. AD och Office 365), installation av applikationer, felavhjälpning via fjärrverktyg osv. Många av dessa områden vävs in i den tjänsteflora Dicom levererar till sina kunder där allt från Trygg Arbetsplats till virtuell server ingår.

Du kommer även att ha kontakt med kunders tredjepartsleverantörer, exempelvis när man stöter på ärenden man inte kan lösa. Gruppen löser idag ca 90% av de ärenden som inkommer, så här får du möjlighet att arbeta med avancerade ärenden på olika nivåer. Rollen som servicedesktekniker hos Dicom ställer höga krav på att du är serviceinriktad och att du brinner för problemlösning. Då det inte löpande kommer in supportärenden är det viktigt att du är självgående och initiativrik. Gruppen gillar att jobba under mottot ”Det finns alltid någonting att göra”.

Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta i en servicedesk, gärna i en servicedesk som supporterar externa kunder. Du är van vid att sätta dig in i flera olika applikationer och system samt vid att hålla ett högt tempo. Du har mycket goda kunskaper i felsökning och problemlösning.

Vi vill att du har:

  • Goda kunskaper i alla Windowsoperativ från och med Windows 7
  • Goda kunskaper i Office 2010 - 2016 (Outlook, Word, Excel)
  • Goda kunskaper i Active Directory
  • Grundläggande kunskaper om nätverk
  • Grundläggande kunskaper om brandväggar och Antivirus
Det är meriterande om du har:

  • Goda kunskaper i Mac OS X
    Goda kunskaper i Office 365 och administration av Office 365
  • Grundläggande kunskaper i Windows server 2008 - 2012
  • Microsoft SharePoint
  • Microsoft SQL Server 2008 och framåt
  • Förståelse för DNS
För den här tjänsten krävs det att du talar och skriver flytande engelska och svenska.

Ort: Stockholm

Uppdragsgivare: Dicom

Start: Så snart som möjligt

I denna rekrytering har Dicom valt att samarbeta med Dfind IT som tar hand om alla ansökningar och rekryteringsprocessen. Intervjuer kommer att ske löpande, så ansök direkt! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta malin.karlsson@dfind.se

Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på IT. Vi jobbar för att andra ska lyckas. Vår målsättning är att våra kandidater hittar det perfekta uppdraget och att våra kunder hittar just den kompetens de behöver. Alla som arbetar hos oss är specialister på IT-kompetens. Vi anställer enbart engagerade människor med rätt attityd som stöder våra värderingar.