Serviceadministratör till logistikkund i Göteborg.

Publicerad:
2019-03-07
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Johanna Nygren

Detaljer

Publicerad:
2019-03-07
Ort:
Göteborg, Västra Götalands län
Kategori:
Kundtjänst, service & handel
Specialisering:
Kundtjänst
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201199435
Sista ansökningsdag:
2019-03-31
Kontakt:
Johanna Nygren

Beskrivning

Är du noggrann, ansvarstagande och har tidigare erfarenhet från kundtjänst och känner att du skulle vilja göra lite mer än att bara lyfta lur? Då kan vi ha jobbet för dig hos vår kund i Arendal.

Som serviceadministratör kommer du att arbeta med administration och kundservice där dina huvudsakliga arbetsuppgifter är orderadministration, bokningar, registrering och kundkontakt. Om du gillar att utvecklas, frihet under eget ansvar med många bollar i luften och få möjlighet att påverka i ett företag som expanderar, kommer du att trivas här.

Här får du möjlighet att jobba i helt nya lokaler på ett familjeägt företag som är verksam inom logistikbranschen. Kundföretaget erbjuder logistiklösningar inom tredjepartslogistik, marknadslogistik och e-handel.

Omfattning: heltid, kontorstider. Detta är et konsultuppdrag men för rätt person finns goda möjligheter att få anställning direkt hos kundföretaget efter ca 6 månader.

Arbetsuppgifter

  • Bokning av transporter
  • Registrering och korrigering
  • Kundkontakt
  • Orderadministration
  • Rapportering
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Kvalifikationer

Du besitter en hög serviceådra med kunden i fokus och kan se helheten i det du gör. Du uppskattar struktur för att kunna effektivisera dina arbetsuppgifter ännu mer. Du har en kommunikativ förmåga och vågar ta egna initiativ som trivs med många bollar i luften. Att arbeta noggrant, ansvarstagande och lösningsorienterat faller sig naturligt för dig.

Vidare ser vi att du har:

  • God system- och datorvana
  • Goda kunskaper i Office-paketet
  • Arbetslivserfarenhet inom kundservice eller annan serviceorienterad roll
  • Meriterande med erfarenhet av Outlook
  • Du talar och skriver obehindrat på svenska samt har goda kunskaper i engelska
  • Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet!

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad ett av världens största företag inom rekrytering och bemanning. Vi hjälper både stora och små organisationer att hitta rätt personal. Det innebär att vi kan erbjuda hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Så oavsett om du söker extrajobb eller fast anställning har du hamnat helt rätt. Vi har goda möjligheter att hitta rätt karriärvägar för just dina önskemål.

Sista ansökningsdag: 2019-03-31, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Johanna Nygren | johanna.nygren@randstad.se