Service Team Manager till ZEISS i Stockholm.

Detaljer

Kontakt:
Lotta Carlsson, 
+46730752325, 
lotta.carlsson@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2019-11-24
Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tillsvidare
Ort:
Stockholms län, 
Stockholm kommun
Kategori:
Industri, produktion & verkstad
Specialisering:
Arbetsledning

arbetsbeskrivning.

Är du en erfaren ledare och van att bygga effektiva serviceteam? Söker du nya utmaningar på nordisk nivå, trivs i säljorienterade organisationer och har ett genuint tekniskt intresse? Då kan det vara dig vi söker!

Som Service Team Manager inom Industrial Quality Solutions arbetar du med marknadsledande tekniska lösningar för industrin och ansvarar för våra skickliga servicetekniker i de nordiska länderna. Du ingår i vårt nordiska Technical Service Team och rapporterar till vår Service Director Nordics.

ansvarsområde.

Rollen innebär ett strategiskt och operativt ansvar för våra servicetekniker i ZEISS nordiska verksamhet. Du ansvarar för och säkerställer teamets servicenivå till våra kunder på den nordiska marknaden. Du arbetar aktivt med coaching för att löpande utveckla ditt team, processer och rutiner i syfte att möta såväl nuläget, som utmaningar och förändringar. I dina uppgifter ingår planering, nyckeltal och löpande uppföljning av teamets resultat.  Du leder ett mycket kompetent team bestående av medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland, vilket innebär att regelbundna resor inom norden ingår i rollen. Som Service Team Manager rapporterar till Service Director Nordics inom affärsområde Industrial Quality Solutions och ingår i verksamhetens extended management team.

kvalifikationer.

För att lyckas i rollen tror vi att du har minst tekniskt gymnasium och fem års relevant erfarenheten från liknande roller. Alternativt har du en relevant eftergymnasial utbildning och minst tre års erfarenhet från arbetsledande roller, t.ex som konsultchef med ansvar för tekniska konsulter. Du är van att arbeta med avancerade tekniska lösningar, coacha medarbetare till framgång och har starkt kundservicefokus. Du har även ett grundläggande affärstänk och god förståelse för ekonomi och logistikprocesser, samt är van att både implementera och utveckla processer. Vidare vill vi gärna att du har jobbat med CRM-system (gärna SAP), samt har erfarenhet av att arbeta med löpande uppföljning av nyckeltal, resultatsammanställningar och olika presentationer. Du trivs med att arbeta proaktivt och självständigt, samt har möjlighet att resa i tjänsten. Har du erfarenhet av att leda på distans är det en fördel. Vi förutsätter att du behärskar engelska och svenska på hög nivå, både i tal och skrift. Har du även kunskaper i danska, norska eller finska är även det ett plus.

Som person är du en driven problemlösare, orädd och självgående och du trivs i en roll där du får möjlighet att utveckla och utvecklas. Du är en naturlig ledare med en coachande och involverande ledarstil, som bidrar till både medarbetares och verksamhetens utveckling. Du är en teamspelare som har lätt för att samverka och har förmågan att skapa goda relationer såväl internt som externt. Vidare är du duktig på att planera, koordinera och prioritera mellan olika arbetsuppgifter och god service är en självklarhet för dig. Du beskrivs även som resultat- och lösningsorienterad, kommunikativ, samt stresstålig och prestigelös.  

ansökan.

Sista ansökningsdag: 2019-11-20
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt.

För information: I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad. 
För mer information kontakta Lotta Carlsson på 073 075 23 25.

om Carl Zeiss AB.

Med 30 000 anställda är ZEISS en av de globala ledarna inom de optiska och optoelektroniska branscherna, och har bidragit till de tekniska framstegen i över 165 år. ZEISS utvecklar och distribuerar optik för litografi, industriell mätteknik, mikroskop, medicinsk teknik, glasögonlinser samt linser till kameror och filmkameror samt planetariumteknik. Den breda produktportföljen säkerställer att ZEISS anställda alltid står inför nya, inspirerade utmaningar. Koncernen har sitt huvudkontor i Oberkochen i södra Tyskland och omsätter ca 5,8 miljarder euro. 

ZEISS Nordics, som omfattar Danmark, Finland, Norge och Sverige, har ca 160 anställda som sköter försäljning, marknadsföring, service och support av företagets produkter. ZEISS Nordics omsätter ca 600 miljoner SEK. Kontoret för Carl Zeiss AB ligger på Gärdet.

https://www.zeiss.se