Service minded 1st- & 2nd line supportare.

Publicerad:
2019-07-01
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Carla Adriasola

Detaljer

Publicerad:
2019-07-01
Ort:
Stockholm, Stockholms län
Kategori:
IT
Specialisering:
Support
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201234231
Sista ansökningsdag:
2019-07-31
Kontakt:
Carla Adriasola

Beskrivning

supporttekniker

arbetsbeskrivning.

Randstad Technologies är specialister inom IT. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Technologies står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.

vi söker en supporttekniker till vår kund i Stockholm. Hos kunden jobbar 4000 samhälls- och industriutvecklare. Varje dag jobbar de för att göra en positiv skillnad, i det stora som det lilla. Det innebär att vi lyfter blicken och ser deras projekt som delar av en större helhet. Deras verksamhet är uppdelad i tre områden. Tjänster och entreprenad, fastighetsutveckling och investeringar. Inom vår tjänste- och entreprenadverksamhet projektleder, underhåller och utvecklar de hela den svenska industrin och byggsektorn. Inom fastighetsutveckling, utvecklar, bygger och förvaltar de såväl bostäder, kontor, hotell som samhällsfastigheter. Med deras investeringar vill de utveckla företag och innovationer med potential att göra skillnad för världen.

ansvarsområden.

I denna roll kommer du att få möjlighet att arbeta både med ärenden i 1st line samt 2nd line.

Du kommer ingå i ett supportteam och supportera företagets 2.500 användare. Där du tar emot ärenden via deras ärendehanteringssystem, telefon, mejl och även onsite på kontoret.

Rollen kräver självständigt arbete med att ansvara för installation och felsökning av datorer och

dess applikationer. Vi ser att du har god problemlösningsförmåga, då rollen innebär att felsöka tekniska problem och hitta lösningar på dessa.

I rollen som supporttekniker krävs det att du är driven, självgående och van att bemöta kunder med ett konstruktivt förhållningssätt. Det är även viktigt att arbeta strukturerat och noggrant samt följa fastställda guider och rutiner.

Du kommer även få möjlighet att ansvara för att kravställa mot företagets leverantörer.

omfattning.

Heltid.

Arbetstider: 08:00-17:00

kvalifikationer.

Krav:

- Du är van att följa guider och rutiner

- Du har tidigare erfarenhet att arbeta med service och support

- Du har tidigare erfarenhet av att arbeta i ett ärendehanteringssystem

- Du har tidigare arbetat i en Microsoft miljö och O365

- Du har tidigare kravställt mot ett företags leverantörer

Meriterande:

- Du har tidigare arbetat on-site ute hos användaren

erfarenhet.

Du har tidigare erfarenhet av att arbeta i både en 1st och 2nd line support.

ansökan.

2019-07-31, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

för information: Kontakta Carla Adriasola, carla.adriasola@randstad.se

om randstad.

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.