Service Desk Engineer till The Swedish Club i Göteborg.

Publicerad:
2017-11-02
Omfattning:
Heltid
Kontakt:
Kristina Larsson Djokovic
Telefonnummer:
0705-706679

Detaljer

Publicerad:
2017-11-02
Ort:
Göteborg, Västra Götalands län
Kategori:
IT
Specialisering:
Support
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201094770
Kontakt:
Kristina Larsson Djokovic
Telefonnummer:
0705-706679

Beskrivning

The Swedish Club etablerades 1872 och är idag ett av de ledande marina försäkringsbolagen inom internationell sjöfart. Bolaget erbjuder en portfölj av marina försäkringar specifikt för redare och befraktare.
Huvudkontoret ligger i Göteborg och lokala kontor finns i strategiska sjöfartscentra som Pireus, Hong Kong, Tokyo, Oslo och London. The Swedish Club har idag ca 100 medarbetare och drivs som ett ömsesidigt försäkringsbolag som ägs av sina medlemmar. Mer om oss hittar du på www.swedishclub.com


IT-avdelningens uppdrag är att stödja verksamheten genom att utveckla, förvalta och drifta ett antal verksamhetskritiska system och lösningar. Detta gör vi med ett ITIL-baserat arbetssätt. Vi sköter hela vår servermiljö själva och jobbar nästan uteslutande med Oracle som databasplattform i kombination med Microsofts Office-plattform.

Nu behöver vi stärka upp vårt team med en Service Desk Engineer.

Om rollen
Arbetsuppgifterna omfattar i första hand First Line Support, där du kommer att ha ansvar för användarhantering samt visst ansvar för mindre projekt. Du kommer även vara behjälplig inom IT-drift, framförallt med inriktning mot desktop, mobiltelefoni och intranät.
Supportärendena kommer in via telefon och mail och de innebär i de flesta fall direktkontakt med användarna. Du förväntas lösa de flesta ärendena direkt vilket ger dig en möjlighet att fördjupa dig inom området och på så sätt bredda din kompetens.

Som Service Desk Engineer kommer du att jobba i en liten grupp och dina närmsta kollegor blir två väldigt duktiga nätverkstekniker, som kommer hjälpa dig lyfta din kompetens ytterligare. På IT-avdelningen som helhet är vi 12-14 personer inklusive konsulter. Arbetsplatsen är utmanande och kreativ. Du kommer att få ha många bollar igång samtidigt.

Vi är en liten organisation med mycket värme, som värnar om individen. För oss är det viktigt att du trivs och har kul på jobbet, oavsett var du befinner dig i livet och i karriären.

Din bakgrund


  • Vi söker dig som har en för arbetet relevant eftergymnasial utbildning.
  • Du får gärna ha arbetat eller praktiserat inom First Line Support.
  • Du har en grundläggande telefoni- datorkompetens och då främst inom Microsoftplattformen; AD, Sharepoint, Exchange samt Office.
  • Om du dessutom har kunskaper inom ITIL är det ett plus.
  • Då våra användare finns i olika länder måste du kunna tala och skriva svenska och engelska flytande.
Vem är du?

  • Du är en ansvarstagande, självgående och serviceinriktad person som genom din utmärkta problemlösningsförmåga tycker om att hjälpa våra användare.
  • Du är en noggrann och strukturerad person med en proaktiv arbetsstil som gillar att ha många bollar i luften.
  • Du är social och närmar dig verksamheten och arbetskamrater i organisationen med intresse och lyhördhet.
Våra kärnvärden Proactive, Committed och Reliable genomsyrar allt vi gör och vi värdesätter därför en attityd som rimmar med dem.

Varför The Swedish Club?
The Swedish Club är ett finansiellt starkt företag som erbjuder en stabil arbetsplats, där du får chansen att arbeta i ett tight team under frihet med hög teknisk höjd.
Hos oss kommer du att utvecklas och kunna leva upp till din potential, förutsatt att du är beredd att satsa och arbeta hårt tillsammans med oss.
Det är en marininspirerad arbetsplats med trevliga arbetskamrater, förmånliga pensions- och försäkringsavtal – en arbetsplats att trivas på.

Ansök idag!
I den här processen samarbetar The Swedish Club med Dfind IT. Vi utvärderar kandidater löpande och rollen kan komma att tillsättas snabbt, sök därför rollen redan idag via www.dfind.se/It

Vid eventuella frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till rekryteringskonsult Kristina Larsson på 0705-607 769 el. kristina.larsson@dfind.se

Ort: Göteborg
Uppdragsgivare: The Swedish Club
Omfattning: Heltid
Start: Omgående

Nyckelord: service desk engineer, first line support, ad, telefoni, data, Microsoft, Sharepoint, Exchange, Office, ITIL.