Senior orderadministratör till kund på Södermalm i Stockholm.

Publicerad:
2018-03-28
Omfattning:
Full time
Kontakt:
Alexandra Widström

Detaljer

Publicerad:
2018-03-28
Ort:
Stockholm, Stockholms län
Kategori:
Administration & kontor
Specialisering:
Administration
Omfattning:
Full time
Referensnummer:
201135972
Sista ansökningsdag:
2018-04-23
Kontakt:
Alexandra Widström

Beskrivning

Vi söker nu en orderhanterare till vår attraktiva kund på Södermalm. Har du tidigare erfarenhet av orderadministration samt arbetat i en internationell miljö? Trivs du i arbeten där struktur och organisation är A och O? Då har vi en tjänst för dig! Välkommen med din ansökan redan idag.

Omfattning: Heltid, 8-17 flextid. Start enligt överenskommelse och med uppdragslängd på 6 månader. Eventuell chans till förlängning samt övertag av kund.

Arbetsbeskrivning:
Här välkomnas du till ett trevligt och öppet kontor i närheten av Södra station på Södermalm. Kunden har en familjär stämning och arbetar för att bygga samman företaget. Bolaget är internationellt och verkar i flera länder, därav sker mycket av kommunikationen på engelska. Just nu genomgår organisationen stora förändringar som ställer höga krav på flexibilitet och eget ansvar.



Exempel på arbetsuppgifter:


  • Se till att kundordern från kunder behandlas, att inköpsorder skickas till leverantörer, att varor från lager är säkrade och att allt beställt material når kunden – allt enligt överenskomna process- och tidslinjer.
  • Kontrollera leverantörsfakturor mot inköpsordern och se till att ekonomifunktionen har den informationen som behövs.
  • Lösa operativa problem i supply chain tillsammans med kunden, leverantörerna och logistikleverantörerna.
  • Hantera kundproblem med tydliga riktlinjer och rekommenderade lösningar.
  • Stödja i genomförandet av nya processer och kontinuerliga förbättringar.
Kvalifikationer:
Här behöver du:

  • Minst 5 års erfarenhet av liknande arbete.
  • Tidigare arbetat i en internationell miljö där engelska är koncernspråk.
  • Minst gymnasieutbildning.
  • God svenska samt engelska i såväl tal som skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du strukturerad, van att arbeta i affärssystem och efter givna riktlinjer och rutiner. Vi tänker att du är en given lagspelare men som också arbetar bra på egen hand. Du är noggrann, positiv och tillmötesgående. Skulle du dessutom beskriva dig som kommunikativ och serviceminded? Då kommer du bli en mycket uppskattad kollega hos oss!

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2018-04-23, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Alexandra Widström| alexandra.widstrom@randstad.se|