Säljande kundrådgivare till ICA Banken i Borås -direktrekrytering.

Detaljer

Kontakt:
Albiona Sjunfors, 
albiona.sjunfors@randstad.se
Sista ansökningsdag:
2021-10-24
Omfattning:
Heltid
Anställningsform:
Tillsvidare
Ort:
Västra Götalands län, 
Borås kommun
Kategori:
Bank, finans & försäkring
Specialisering:
Kundtjänst bank

arbetsbeskrivning.

Tycker du att det är ”wow” att få möta kunden över telefon och motiveras av att hjälpa kunden till de bästa lösningarna? Trivs du att jobba i en grupp där du får vara dig själv, ta ansvar och utvecklas tillsammans?

Vi söker säljande kundrådgivare till ICA Banken! 

Vi på ICA Banken är inne i en spännande utvecklingsresa och söker dig som vår nya kollega till ICA Bankens kundservice! ICA Banken ingår i ICA koncernen vilket ger dig stora utvecklingsmöjligheter inom din nya roll och inom ICA.  
Du blir anställd direkt av ICA Banken.  

Vad erbjuder vi dig i ditt nya jobb?
Vi erbjuder dig ett utvecklande jobb i en värderingstyrd och kompetensbaserad verksamhet. Genom ditt självledarskap, personlig utveckling och tillsammans med dina kollegor bidrar till en framgångsrik verksamhet, god arbetsmiljö och ett kundmöte i världsklass. Du kommer få arbeta tillsammans med oss i ett aktivitetsanpassat kontor med fantastiska kollegor.

ansvarsområde.

Det här är ditt blivande jobb

Rollen som kundrådgivare på bankens kundservice innebär att du tar ansvar för att leverera ett kundmöte i världsklass. Vad innebär det i praktiken? Hos oss innebär det ett engagerat och personligt bemötande till varje kund. Ett enkelt kundmöte med behovsanpassade lösningar, omtänksamma och personliga erbjudanden där kund alltid är i fokus.

Våra kunder kontaktar oss i första hand via telefon och via våra digitala kanaler. Du ansvarar för att med ett leende på läpparna, enkelt och smidigt göra en korrekt analys av kundens behov. Du behöver också kunna guida kunden till behovsanpassade lösningar med tillhörande bankprodukter och tjänster.

Exempel på arbetsuppgifter som ingår i ditt nya jobb: 
  •  Du ansvar för att leverera ett enkelt, personligt och engagerat kundmöte via telefon i första hand, och via våra digitala kanaler.
  • Du ansvarar för att hjälpa våra kunder med bankrelaterade frågor och guidning i digitala miljöer
  • Du ansvarar för att hjälpa kund med sin vardagsekonomi genom att erbjuda helhetslösningar som är anpassade utifrån kundens behov och vårt kunderbjudande

Vill du göra varje dag lite enklare ihop med oss?
Varje dag är en härlig utmaning på ICA Banken & ICA Försäkring. Varför det? Jo, för att hela vår bransch håller på att förändras. Och den förändringen öppnar för spännande utmaningar där gamla invanda sätt att arbeta på utmanas. Det betyder också att vi behöver hålla oss i konstant utveckling. På riktigt. Både som individer och som verksamhet. Vi behöver föra samman innovation och digitalisering i en härlig kombination, där vi tillsammans kan hitta de där smarta och praktiska lösningarna som kunderna knappt vet om att de behöver. 

arbetstider.

Tjänsten är på heltid i Borås.
ICA Bankens öppettider är vardagar 08.00-20.00 och helger 10.00-16.00. Vi erbjuder tillsvidareanställning med provanställning och tillträdet sker efter överenskommelse. Anställningen börjar med en introduktion på ICA Banken.

kvalifikationer.

Vem är du? 
  • Du tar ansvar, för din utveckling och dina kunder  
  • Du är nyfiken 
  • Du vågar testa nya saker, och ser varje lärdom som en utvecklingsmöjlighet 
  • Du utstrålar arbetsglädje 
  • Du är en social person och har lätt för att skapa relationer med både kollegor och kunder. 
  • Du tycker om att utvecklas. Att utveckla andra ser du som en naturlig del av livet liksom att våga fråga
  • Du trivs med att ta eget ansvar för dina leveranser
  • Du är kund- och affärsorienterad
  • Du har en god förmåga att ta till dig och strukturera komplex information
  • Du har god analytisk och kommunikativ förmåga 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du har ett personligt engagemang, högt självledarskap och en god förmåga att tillgodose kundens behov och arbeta för uppsatta mål, där affärsmannaskap, tillgänglighet och kundnöjdhet står i fokus. 

Du behöver inte vara fullärd genom att ha en lång arbetslivserfarenhet eller en tung bankutbildning i botten. Däremot har du tidigare arbetat med telefon som främsta verktyg och har erfarenhet av komplexa produkter och tjänster. Om du har tidigare erfarenhet från bank och finansverksamhet är det meriterande. Du har gymnasieexamen eller motsvarande erfarenhet. Har du akademisk eller motsvarande utbildning inom området är det meriterande. Vidare har du ett genuint intresse för privatekonomi, god datorvana samt mycket goda kunskaper i svenska och engelska. 

ICA ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför.

ICA värnar om goda arbetsmiljöförhållanden för våra medarbetare. Vi har som målsättning att ha totalt rökfria arbetsplatser. Vi tillämpar drogtestning, kontroll av kreditupplysning och i vissa fall även utdrag ur belastningsregistret i samband med rekryteringsförfarandet.

ansökan.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad. 
kontaktpersoner:

Louice Silvärn | louice.silvarn@randstad.se
Albiona Sjunfors | albiona.sjunfors@randstad.se

Sista ansökningsdag 2021-10-24. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsterna kan komma att bli tillsatta innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

om ICA Banken AB.

En komplett bank
ICA Banken erbjuder ett komplett utbud av banktjänster för privatpersoner, allt ifrån spara och betala till låna och försäkra. Våra Företagstjänster levererar effektiva betaltjänster och finansiella lösningar till ICA Handlare, ICA Gruppen samt myndigheter och kommuner. Vi vill göra varje dag lite enklare och förenkla vardagen för ICAs kunder. Vi möter våra kunder i butik, digitalt och via telefon.

Vi på ICA Banken är inne i en spännande utvecklingsresa och söker dig som vår nya kollega till ICA Bankens kundservice! ICA Banken ingår i ICA koncernen vilket ger dig stora utvecklingsmöjligheter inom din nya roll och inom ICA.
Rollen som kundrådgivare på bankens kundservice innebär att du tar ansvar för att leverera ett kundmöte i världsklass. Vad innebär det i praktiken? Hos oss innebär det ett engagerat och personligt bemötande till varje kund. Ett enkelt kundmöte med behovsanpassade lösningar, omtänksamma och personliga erbjudanden där kund alltid är i fokus.


Vad erbjuder vi dig i ditt nya jobb?  
Vi erbjuder dig ett utvecklande jobb i en värderingstyrd och kompetensbaserad verksamhet. Genom ditt självledarskap, personlig utveckling och tillsammans med dina kollegor bidrar till en framgångsrik verksamhet, god arbetsmiljö och ett kundmöte i världsklass. Du kommer få arbeta tillsammans med oss i ett aktivitetsanpassat kontor med fantastiska kollegor. 

https://www.icabanken.se